mixi

Alla inlägg under januari 2016

Av mixi - 11 januari 2016 15:34

 

Dottern har bestämt sig att det är ganska onödigt att spva idag.

Jaha, ok?

Visst fick den först sovmorgonen på över ett år men det hade kunnat skippats haha.

Då jag har ett hyperaktivt barn så behöver hon sin vila.

Fördelen:
Hon kommer somna tidigt.

Nackdel:
Hon kommer vakna någon gång på kvällen och tycka hon sovit klart...


Nu håller vi tummarna att hon sover sen ikväll!

Av mixi - 11 januari 2016 11:32

 

Idag ska vi bara ta det lungt så Mini får kurera sig. 
Snön bara faller ned från himlen så det är mysigt att titta ut.

Ska sakta men säkert städa bort julen med. 

Av mixi - 11 januari 2016 10:00

 


Igår kväll var ingen bra kväll alls...

Förutom att dottern va sjuk i magsjuka, stackarn   , så blev jag tvungen att ringa 112.


Detta var som hände:
Dottern vaknade av att jag behövde byta blöjja, magsjuka så ni förstår kanske varför, och bara det tog en liten stund, liten, trött, ledsen, mamma måste smörja bort det onda, sen trösta och kramas en bra stund.

Allt sådant man behöver när man e sjuk.

Och när vi sedan går in i sovrummet börjar det... Jag sitter med min lilla älskling i knät och sjunger (läs hummar då jag inte sjunger speciellt fint), då hör jag grannen vägg i vägg med ett barn som STOR GRÅTER och skriker.

Jag tänker att barnet kanske är arg och trött och vägrar sova, det är inte ovanligt med så ledsna och arga barn då, min mini kan låta hon med när hon inte vill. Sen hör jag en vuxen börjar skrika....

Det är DÄR det heska drar igång.... Skriken blir värre, gråten blir värre, sen kommer det. 
HÖGLJUDDA rappslag! Mellan varje rappslag hör jag hur barnet skriker "AJ NEJ!" och gråter ännu mer!
Jag slänger mig på telefonen, hela jag skakar, det där låter INTE bra.

Blir kopplad till polisen som tar min utsago, och jag säger till att det är tyst nu från ingenstanns och de som är där är inte de som bor där, för personen som lever där har inte barn.

40 min tar det innan jag ens SER en polisbil... som kommer och vänder... VÄNDER!
Ringer polisen IGEN och frågar om de ens tänker skicka en bil och kolla?? Då säger dom att de varit uppe i lägenheten och kollat.....
Har inte sett en bil stannat, har inte sett ngn gå dit, påpekar om detta men hon i telefonen säger bara glatt de varit där.
Efter samtalet ser jag hur de som varit där inklusive barn har MASSA packning och skyndar sig och åka härifrån...
Knut i magen är bara förordet...
Detta hände runt 12 på natten.... De stack lixom mitt i natten?? 
Nej usch fy... Detta komma hänga med mig länge...

Av mixi - 11 januari 2016 01:02

 

Ikväll har det varit dramatiskt, jobbigt och känsloladdat.

Polissamtal var något som gjordes.

Allt kommer i bloggen imorn...

Ska försöka sova efter detta, krama om min dotter extra hårt... Herregud.

Av mixi - 10 januari 2016 16:10

 

Liten sitter i badet och jag ska käka äggmacka.

Honär lite små sjuk så får se hur hon mår imorgon då hon igentligen ska iväg o kolla hörseln. Mår hon ej bra då är det bara att vara hemma.

Ikväll förhoppningsvis somnar hon tidigare så man kan slänga på sig en mask och vila lite framför en serie eller film. 

Av mixi - 10 januari 2016 10:42

 


Lite mascara och ögonbrynspenna så ser man lite mer mänsklig ut. Dom två sakerna är något jag inte kan klara mig utan för jag ser annars såtrött ut och slö... Ibland kan jag låta bli brynen bara för att ja... jag orkar inte haha.
Men då har jag alltid sett till att sätta jätte fokus på mina ögon. Ibland gör jag både och. 
nej ska dricka upp mitt (nu kalla) kaffe och sedan ska dottern få sin lunch och sen sova. 

Av mixi - 10 januari 2016 10:18

Eftersom vissa gillade gårdagens inlägg så gör jag en fortsättning :)
Dagen efter och vad JAG gör med mitt hår.

Här är bilder och förklaringar:


 

Såhär ser mitt hår ut dagen efter, pluffigt och ja... Tråkigt.

  

Då tar vi och lockar eländet! :D

 

Kom ihåg att hålla i lockarna en stund efter så håller dom bättre.

   

Sen ruffsade jag skallen och förde fingrarna igenom. Enklare än så blire inte =) Tog tio min.

Av mixi - 9 januari 2016 10:40

 

Nyduschad och jag börjar med att spraya mitt hår med denna så mitthår inte blir lika skadat av all värme den blir utsatt för. (plus den luktar super gott).

 

Sedan Borstar jag ut håret för att det ska bli lättare att jobba med då det är ganska långt.

 

Igenom kammat men jag går igenom så jag inte missar ngt så det blir trassligt sen.

 

Dags att föna!

 

Detta tar EVIGHETER! Mitt hår har någon egenskap då den beter sig so en kamel och suger åt sig vatten sen är detblött länge om jag inte fönar det som taren bra stund.

 

Nu dags att borsta igenom det.... igen.

 

Igenomkammat och ingen volym... än ;)

 

Det är då vi tar till denna! Björn Axens Volymaster! 

 

Kom ihåg att INTE ta närmare än 3 cm från mittenbenan annars ha en platt tång till hands nära dig.

 

Ena sidan, behövs bara räkna till tre, du bestämmer själv hur mkt du vill"krusa" håret

 

Volym! (sorry min läskiga min men min dotter skulle visa 300 saker samtidigt haha).

 

Ni ser kruset där som syns? Det är varför man ska ha platttång till bruks om man tar för högt upp. Jag kommer borsta ned mina då de sitter så långt under när jag e klar.

 

Nu kör vi andra sidan.

 

Färdigt! Och det blir aldrig bra i början... Innan jag visste trixen så såg jag ganska rolig ut i håret haha..
Men hoppas denna kom till användning! Nu ska jag ha kaffe! 

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards