mixi

Alla inlägg under februari 2014

Av mixi - 26 februari 2014 10:30

Äntligen har lillen somnat så då ska jag ta ett stort glas oboy och en macka till det =)
Sen kanske det t.o.m blir ngt spel samtidigt. Får se ^^

Jag hoppas hon sover ett litet tag nu annars blir hon så jäääädrans upprörd. Hon är inte den lättaste bebisen o söva, speciellt inte längre, såfort hon tror man ska söva henne så blir hon jätte arg och puttar bort en o säger "nej nej nej nej nej" helatiden :P
Sötnöt.


Men men till frukosten!

 

Av mixi - 26 februari 2014 10:03

Förr i min gamla blogg var det mycket om anime ect ect.
Vilket den även var känd för att jag recencerade spel, o serier osv. Men då jag aldrig hade tiden att hinna fatt med allt och försökte få folk att slå ihop sig med mig (nära bekanta) så man kunde hinna med allt. Men det rann ut i sanden och jag slutade blogga efter många år. Sen tog jag en paus och nu har jag börjat blogg smått igen.
Så tänkte ist för recencioner som förr så tar jag och lägger upp olika saker och så berättar jag om dom lite. Sen får ni avgöra själva om ni vill se/spela dom utifrån det =)

Deal?

Av mixi - 26 februari 2014 09:56

 

Fushimi Inari är en blyg, inte så klipsk (smart) som går i grundskolan och bor i Kyoto's Fushimi ward. Hon har fått en förälskelse i sin klasskamrat Tanbabashi, men kan inte uttrycka sina känlsor. En dag, som tack för att hon hjälpte en räv valp, så godkänner deity Ukanomitama-no-kami hennes önskan att kunna få sättet att ändra sin kroppsform.

Av mixi - 26 februari 2014 09:26

 
Denna köpte jag hem igår!
Har innan varit sugen på o köpa hem ngn ny sort då jag e så less på blåbär just nu, så såg jag denna när jag skulle springa in i matbutiken o lök o yougurtar på burk till lillen.
Man ska ju testa nytt och o´boy är hur jävla gott som helst! Älskar o´boy!
Men givetvis när man öppnade kylen imorse så var filen slut... Så får skicka dotterns pappa på ärende eller dra ut själv. Men e inte sugen då det ser ut som det ska regna.

Av mixi - 26 februari 2014 09:16

Faaaan va arg jag blev imorse....

Vaknar upp till att katten har lyckast stänga sin toa dörr OCH BAJJAT PÅ GOLVET!

Godmorgon lixom.


Han brukar annars säga till men nej nej, nu hade han bajjat vid ingången till vardagsrummet, och tacka fan hellre där än i vardagsrummet där alla hennes leksake ligger utspritt..då hade jag blivit skogstokig.

Men iaf vi har käkat frukost (eller dottern har jag hade inte en sådan aptit längre) så nu röjjer hon på golvet.

Inge fint väder idag så blir väl o storstäda idag igen.


 

Av mixi - 25 februari 2014 17:32

Dotterns pappa tyckte det skulle vara skitkul o skjja med mig.
Så när ett av dagisen ringde imorse så sa han:


" Nästa vecka börjar hon på dagis vi har fått en plats."
- VA? Redan? Men jag har ju precis fått hem papprena du har väl inte sökt o varför har dom inte sagt ngt till mig???
" Nä men det e jag som använt e-leg o då ringer dom ju mig så nästa vecka ska vi börja inskolning"

Blev helt tårögd o salig på tanken att hon REDAN ska börja på dagis o såhär snabbt! 

Ex antal timmar senare nu när vi kommit hem skrattar han o säger:

"nä jag bara skojjade dom ringde o berättade en tid då vi ska dit o titta bara, va så kul o se din reaktion."

Fan trodde jag skulle ge han en lavett på plats när han sa det. Fan precis börjat smälta skiten då visar det sig vara ett skämt. 


*spottfräs'


Nu ska jag laga lite middag - Lasange - så får det bli kväll sen.

Av mixi - 25 februari 2014 12:35

 
Dom två napparna köpte jag till min dotter efter rekommendation då dom skulle vara kanon för barn som har stort snuttbehov och behöver ngt som är så nära bröstet som d går.

Min dotter tog dom inte, vilket inte shockade mig men detsom gjorde mig mest förbannad va att närjag vänderyggen en halv sekund hör jag hur hon kväljde, hon hade fått hela nappen in i munnen utan problem o den låg så att kräkreflexen retades så medans hon hade panik o hyperventilerade så bara rann det spya. Jag fick ut den snabbt en kan säga att jag kastade skiten direkt och efter det ALDRIG mer den nappen.
MAM har aldrig varit sådant problem, dom har varit så "stora" och haft sånna luckor så hon kan inte sätta dom på samma sätt (om man inte går o ger ungen de första napparna som är små för små bebisar).

Gick tillbaka till butiken och förklarade detta för dom o de vart ju själva oroliga o sa "men oj herregud det ska inte hända!! Skriv in till företaget!"

Men vad ska dom säga? ^oj jobbigt läge men dom säljer bra så vi beklagar att just den saken hände ditt barn men bla bla bla^

Men jag säger till er såhär...

Napp ÄR inte viktigt, men om ni ska köpa napp se till att om den är kapabel att åka in i munnen se till att det finns tillräckligt stora luckor så ungen får luft.

Av mixi - 25 februari 2014 11:09

Alltså visst barn är söta men jag garvade så stenhårt när jag såg den här förpackningen på 9gag.com !
Jag tycker inte barnet e sött på den bilden alls utan mer "wtf did I just see"ungefär :P
Vad tycker ni?

 

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards