mixi

Alla inlägg under augusti 2012

Av mixi - 27 augusti 2012 14:59

Så gott med en kopp kaffe ibland.

I detta fall tre latte.

 

Sitter och läser och skriver lite på familjeliv och funderar.

Tycker det är så mycket man inte får göra när man e gravid. Förr spelade det ingen roll så länge du åt som du skulle och inte svalt dig själv och att barnet va hälsosamt. 

Men teknik går ju framot och dom får ju reda på mer om vad saker gör o inte gör.



Men ärligt...

Detta har inte riktigt smält in ännu. Att man ska bli mamma nästa år känns mest som en illusion inte en verklighet.

Kanske för man inte är så långt gången och inget syns.

Vad vet jag. Men kanske känns bättre efter man varit hos barnmorskan.


Av mixi - 27 augusti 2012 13:32

Ja kan ju lika gärna få berätta det någonstanns (förhoppningsvis läser inte mamsen o pappsen detta innan jag får överasska med nyheterna hehe), men ja.... Fick reda på häromdagen att jag är gravid och som det ser ut så kommer det komma en liten bebis i April el Maj. Väldigt spännande faktist! Komiska är att när jag berättade det för mina 2 närmsta kompisar så började den ena (som har barn) komma med vad jag inte får äta längre bland annat min favvo Sushi... Visst det finns vegitariskt men d e inte d jag vill ha! Men men d löser sig!

Och nästa måndag ska jag skriva in mig på MVC - Mödravårdcentralen och kolla alla värden så d e ok. Det är efter det jag vill berätta nyheten för familjen faktist. För då har man skrivit in sig o dom har fått ok att det är som det skall. Så ska bli kul o höra deras reaktioner.

Visst man har lust att ringa redan nu, har jag haft sen jag tog testet, men jag vill försäkra mig om saker innan så jag inte gör dom ledsna om det inte går vägen. Alltså t.ex missfall händer innan jag går dit.

Men! Det behöver inte gå illa =D


Aja ska fixa lite här hemma. Kanske skriver lite mera sedan =)

 

Becoming a mom? How exciting! Let´s see how this plays out shall we!

Av mixi - 25 augusti 2012 15:25

   

Dessa två alltså.... Visst vi bor inte i en sån stor lägenhet vi 4 men dom skiter ned för fler. Kattsanden är ÖVERALLT!!!

Dammsugit hela lägenheten och låste in dom i ngr minuter i badrummet så man kunde vädra samtidigt, men givetvis när jag va klar så såg jag att det va ännu mer sand överallt. Aja vad ska man göra... Dom skiter ju ned oavsett, men sen e dom ju söta.... när dom sover.

Ska ta o käka lite frulle och sedan skall jag ev spela vidare på mitt spel. Ska även diska o grejjs. Aja det hinns med!

Av mixi - 15 augusti 2012 20:46

 

Ja här sitter man och är lite seg.

Inte mycket som hänt idag faktist... Varit på möte på jobbet, åkt och umgåtts lite med exet och nu sitter man hemma och städar badrummet så att när kompisen kommer hem från jobbet imorn så har hon en glad överasskning.

Ser på skicket av mitt hår att jag ska ta en hårinpackning sen. Ska nog t.o.m slänga på en ansiktsmask....

Ja och dom två hårbollarna är goa och glada... Dom fattade tycke för varandra efter 2-3 dagar tillsammans ^^.

Men men skall nog fortsätta nu så man får d klart...

Av mixi - 8 augusti 2012 13:11

Hittade gamla foton!

   


Av mixi - 7 augusti 2012 21:48

 

Detta är den nya lilla killen i vår lilla "familj". Kom hem vid 14 tiden och sen dess har min kille måns inte varit lyckligaste katten i stan haha. Men inge bråk alls det e bara Måns som fräser och vill vara ifred. Men kattungar e ju som dom är haha. Han ignorerar Måns och det gör honom mer förbannad haha. Mesta som Måns vågar närma sig honom är när han sover och då meddela sitt missnöjje. Aja det hela gör det som ett mini problem när jag får se min tjejkompis leende på läpparna att hon har SIN kisse =) Minns den känslan och den är oförglömlig ^^

Av mixi - 4 augusti 2012 11:42

 

Var som sagt en hel del so hände igår! Inte negativt alls så ska rada upp här.

Vi var o checkade in en lägenhet vi har visat intresse för jag o kompisen, och vi gillade den!

Många har oroat sig o sagt att det är dåligt område och att vi kommer bara ta den för att den e nyrenoverad och inte tänka vidare än så.

Men vi hade redan bestämt oss innan att oavsett hur lägenheten ser ut så är det inte bara därför vi ska ha den, vi tänker båda väldigt praktiskt. 

Lägenheten va inte WOW som folk trodde utan den va väl uppehållen, alltså välskött. Vi ställde alla viktiga frågor och gick igenom noggrant lägenheten.

Så vi slutade med att tacka ja så nu är det bara vänta och se.


Sen åkte vi och tog en kaffe och shoppade loss.

Jag införskaffade mig:

1 Snygg skinnjacka 500:-

3 Söta trosor 99:-

1 xbox 360 dead Island 299:-

1 Mössa 79:-

1 Stickad tröjja 100:-


Jag hittade inga jeans alls. Dom jag hittade i min längd och storlek satt förjävligt. Plus hittade inte en BH som hade den stilen jag tyckte om med rätt storlek heller.... Alla har inte A eller B, finns vi med kurvor som har D oxå...


Sen så har vi ev tittat på en sak till ;) Eller snarare min "sambo". MEN det berättar jag inte om förens det är OK och bestämmt!

Av mixi - 2 augusti 2012 16:04

Sitter och funderar på om man skall köpa lite kläder.

Fast vet inte om jag vill göra det ännu förens jag vet om man får lägenheten man ska titta på imorn.

Om man får den så flyttar jag o väninnan ihop =)

Ska bli skönt då at inte sitta och trängas i en etta hehe.

Men får hålla tummarna!

Aja skall återgå till klädestittandet!

 

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards