mixi

Alla inlägg under september 2013

Av mixi - 29 september 2013 16:20

 
Såhär såg man ut för ex antal år sedan, innan kroppen blev helt förstörd av att fått en stor gravid mage och massa vikt plus nya zebra ränder (som jag kallar dom). Här va man en slank 34/36 och ÄNDÅ va jag inte nöjd hur jag såg ut?
GALET!
T.o.m jag tkr jag ser bra ut här! TUttarna satt där dom skulle oxå haha.
Aja nästa år ska jag börja träna och komma i form igen! Men bristningarna kan man ju inte göra något åt men jag har ju trots allt fött barn :)

Av mixi - 29 september 2013 11:41

Här e ett av mina klassiska "klago" inlägg men igår tröt mitt humör ordentligt...

Min kille e skadad i foten så han kan knappt gå men körde mig och lillfisen så vi kunde gå in o storhandla åt henne.

Medans han satt kvar i bilen så tog vi en kundvagn och gick in, då hon är för liten och mina axlar inte pallar ha henne i bärselen längre så bar jag henne istället.

Så man hade händerna fulla.

I allafall, vi går in och går mot "bebisavdelningen" då det e henne jag ska saker till, ser då i ögonvrån två ungar o ca 9-11 års åldern som tagit två cyklar i butiken och cyklar runt, vilket då inte rör mig i ryggen för jag tänkte:
 "- Aja men dom provcyklar kanske? Lite väl små cyklar men strunt samma..."
Så växlar arm att bära dottern då man har muskler som en jello, så plockar ned massa blöjjor, mat ect ect...
Då kom jag på att jag ska baka lite så måste svänga förbi bakhörnan innan kassan.
Tror ni inte fanimej ungjävlarna cyklar runt i hela butiken och blandannat mellan dom smala gångarna, så när jag nästan halvvägs kört in i gången med baktillbehör kommer en av ungjävlarna i fullfart och knappt bromsar, kliver inte av ckeln utan "balanserar" tills han tar sig förbi, så hör jag fanskapet till morsa:
"- cykla försiktigt nu så du inte gör dig illa och lämna cykeln innan vi ska lämna butiken"
bad ungen att dra innan jag lackade!
Hade fan lust o drämma till idioten till morsa, folk fick hoppa undan imellanåt för dessa ungjävlar skulle cykla som galningar o "jaga" varandra.
Håll koll på dina ungar! 

Av mixi - 15 september 2013 14:23

HATAR att vara sjuk....
Men både jag och killen har insjuknat i grov förkylning...

Men lilltjejjen har klarat sig helt och hållet. Glad o kommer med nya saker hela tiden...

Igår satt hon upp för första gången! Och nu kan hon delvis sitta längre o längre med e sidotung haha. Tycker det är så synd bara att man inte kan leka o ha sig lika mycket på samma sätt som innan då man inte har energin som sjuk, men vi försöker underhålla och leka med henne så gott vi kan och orkar o sen får man gråta en skvätt när hon somnat för natten. 
"Varför är hon inte hos en släkting medans ni är sjuka?" undrar ni säkert... 

Men nu är det så att dom släktingar som man har som kan ta henne bor alldeles för långt borta med över 2 timmars restid så det är bara att göra bästa av situationen.

Men jag mår delvis redan bättre och det gör killen med. Jag mådde mkt mkt mkt sämre för två dagar sen.

aja det ska nog gå bra.

Av mixi - 7 september 2013 14:10

Hur lätt hade ni det att hitta en dopklänning för den perioden ert barn skulle döpas?
Dottern min ska döpas om 2 månader och kommer då vara över 6 månader. Jag vet ju inte hur stor och hur mkt hon kommer ha vuxit tills dess! Men ska man chansa iaf?
För jag har hittat en dress men bara för den passar nu behöver den ju inte göra det då.
*suck*

Det löser sig nog.

 

Av mixi - 6 september 2013 14:50




Sitter man här och planerar för fullt. Vi fick tillslut tag på den där jädrans prästen! 3 Månader senare av samtal. Så sen i November ska vi ha dopet! 

På måndag ska vi kolla kyrkan och lokalen som vi ska ha allt i. 

Jag har skrivit upp allt som vi behöver ha inköpt för dopet. Bland annat hennes dop klänning som kommer gå på ca 600 kr om den nu finns kvar. 

Jag ska baka och göra tårtor, ska dekorera stället där vi ska fika och även ta hand om lill tjejjen. Blir en hel del och göra ja. Förhoppningsvis så hjälper gubben mig med att ta henne så kan jag fixa, planerat att man kan dekorera allt dagen innan så blir det ju mindre stress dagen efter.

Och jag som hatar att ha klänning sitter och letar efter en presentabel klänning att ha i just november och jag tror jag har hittat en på halens som jag kan ha stickade strumpbyxor under så det ser bra ut och är varmt.

Men får se! 

En kompis är så himla go och ska sy vimplar åt henne då jag inte hittar det jag letar efter. Man e så glad man har så goa vänner   
Nej nu ska jag passa på att bära ned pluttan i sängen och lägga mig bredvid och ta en tupplur!

 

Av mixi - 6 september 2013 14:46

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards