mixi

Alla inlägg under april 2014

Av mixi - 23 april 2014 14:45

Har precis fått dottern och somna så ska lägga mig och lyssna på usik hade jag tänkt =) 

Skönast hade ju varit och lägga sig med henne.

Hmmm..... Kanske man faktist skall göra? :P

Av mixi - 22 april 2014 16:44

Inte så kom grejjerna idag heller....


Besviken? Ja.

Hoppas på imorn? Ja.


Men vad kan man göra.... Har iaf käkat lite mat nu medans lillen sover. Hon däckade och jag vill inte hålla henne vaken bara för hon ska somna tidigare ikväll, så hon får sova.

Ev, blir det en promenad sen om jag orkar, blev väldigt seg efter maten.


 

Av mixi - 22 april 2014 14:32

 

Kazama Kenji tycker om att tro att han är lite av en diligent (Läskig/tuff person). Utöver, så verkar alla andra tro att han är det också. Självklart så finner sig Kenji och hans grupp in i en grupp av fyra -inte så normala- flickor, Chitose, Sakura, Minami och Roka. 

och bortsett från det rykte han må ha så är det inte ens i närheten av det tjejjerna har. Tvingad att gå med i deras grupp, hur ska hans vardagliga liv se ut efter detta?

Allmänt · Anime · Tv
Av mixi - 22 april 2014 14:11

 

(är väl min vanliga tur att när dom väl anländer så är det väl bara reklam i lådan.)

Av mixi - 22 april 2014 12:26

Väntat i över en vecka nu på mitt paket som skall anlända. DÅ det varit massa röda dagar så levereras inte posten så då har man blivit ännu mer på hugget att man VILL det ska komma. Inte kollat brevlådan ännu men jag hoppas det skall komma idag då det stod "3-5 arbetsdagar" och jag postade det förra veckan i söndags.
 
Komiska var haha, att det va inte denna jag ville ha men jag skulle testa en grej o vips... så hade jag utan att tänka mig för tryckt igenom allt som krävs för en beställning och skickat hem den. Ja så går det när man inte är med i det man gör. Men den e ju söt så det gör inget hihi.
Så ska vara på brevlådan som en hök idag och hoppas, sen ska jag ut med busungen. Fint väder och vill komma ut. Satt inne igår och va sjuktrastlös fast jag behövde stortvätta.

Av mixi - 22 april 2014 12:08

Då jag fått frågan tänkte jag att jag ska ta upp det.

 
När ditt barn föds så blir detta barn skrivet i mammans efternamn (namnet ni valt om ni gjort det ännu) och skriven på hennes adress, i samband med detta får även detta barn sitt personnummer.
Sedan kommer det hem ett registerutdrag och en blankett hem som man ska fylla i INOM 3 månader vad barnets fulla namn skall bli, tilltalsnamnet och vilket valt efternamn.

Är inte du och din partner gifta faller automatiskt ensam vårdnad på mamman tills ni går till socialnämnden och skriver på faderskapintyg. Där bestämmer ni även om mamman skall fortsätta ha ensam vårdnad eller om ni ska ha delad vårdnad ect ect ect.
Om någon av er som föräldrar har ensam vårdnad om barnet kan ni skriva ett avtal om att ni istället ska ha gemensam vårdnad eller att den andra föräldern ska ha vårdnaden. Avtalet ska godkännas av socialnämnden som sedan underrättar Skatteverket.

Hoppas det hjälpte lite med era frågor =)
Annars gå gärna in på skatteverkets hemsida! Dom har all information där!

Av mixi - 7 april 2014 10:41

Har stor shoppat till dottern som behöver nya kläder insåg vi och nya dojjor.
Ngr klick senare och gubben fick gå igenom så han e nöjs så kommer det hem över 27 nya klädes plagg o tre nya dojjor denna vecka. Två va slut o kommer i början på maj.

Tänkte jag tar bild o visar när de kommer :) 

hon har börjat växa ur 74 ordentligt, vissa kan hon inte ens ha och 80 är ibland, litet, lagom o stort. Så beställde hem allt i 86. hellre lite stort än för litet. Plus förhoppningsvis passar dom i sommar när vi åker till danmark en vecka :)  

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards