mixi

Alla inlägg under augusti 2013

Av mixi - 26 augusti 2013 10:52

Grattis på din 27:års dag älskling!

 

Av mixi - 24 augusti 2013 22:40

Känns helt sjukt...
För om en vecka ca födde jag min dotter för 4 månader sen, känns som igår.

Man tror att allt sånt snacka är bara rubbish när man hör det och håller med o ser glad ut men vänta tills du själv sitter där och man undrar vart tiden tagit vägen!
Nyss låg hon och praktist taget och va nyfödd och jag rädd, nojjig och nervös och visste inte det ena och det andra.
Nu ålar hon runt på golvet och gurlar och jollrar o har sig och aldrig en lugn stund.


Min första och BÄSTA tips för er som väntar barn eller vill ha barn...


När någon säger "sov när barnet sover annars får du ingen sömn" stämmer, stämmer något enormt.
Visst barnen sover mycket den första månaden eller så (om det inte är vaket av andra anledningar såsom kolik ect) så tro mig... Bara för den är det då och man själv kan "sova" betyder det inte det håller i sig...
I början sov Clara 22-10.30 och vaknade enbart en gång på nätterna, skönt? Ja.
NU... Somnar hon för natten 19.30-20.00 kan möjligtvis vakna en gång innan 22 för att hon känner sig ensam (hon sover i sin säng först) för att sedan sova till ca 01.00-02.00 för att sedan vilja amma tills hon vaknar för dagen VILKET ÄR 06.30-07.00!! 
Så att ta igen vuxentid på kvällarna kommer att göra en både väldigt trött och sliten på morgnarna vilket jag är 90% av tiden då hon vill vara upp ca 2 timmar för att sen sova 30 min till, vara uppe till ca 12 och sen sover vi båda ca två timmar..
Så sov när ungen gör d annars kommer du/ni bli som jag. Trött.

Älskar varje sekund med min bebis men jag tkr det e synd jag e trött jämt på morgarna när hon e på lek o bushumör för hon är utvilad.


Kan även påpeka att hon är en rörlig bebis... Min kille sover längt ut på kanten jag ligger precis bredvid honom och hon ligger och tar 60% av sängen men ska ligga jättenära mig och sparkasi sömnen.


Så nu sitter man uppe sent o käkar, går igenom e-mail ect och ska snart äta ordentligt innan jag går och sover.
Så natti natt!

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards