mixi

Alla inlägg under augusti 2015

Av mixi - 31 augusti 2015 15:48

   

Snart 30 men känner mig inte äldre än 20 faktist, tiden går så fort så sinnet ej följer med. Att man får barn gör att man mognar på ett annat sätt men man är ännu ung på många saker och ting. 

Ja jag kanske inte ser så himla ung ut men det spelar ingen roll! Känner ni samma?

Av mixi - 30 augusti 2015 18:50

Nu har jag iaf fått duscha, fixat en tredjedel tvätt, organiserat en garderob, fixat middag, och tömt och fyllt diskmaskinen... Men det är inte slut en. Ska ta en sista runda sen ska jag ta kväll och mysa med dottern.  Sen när hon somnat ska jag ta och spela lite och se serier! :) Har MASSOR att komma ifatt med!

Och på tisdag ska jag till en av mina nya arbetsplatser! Ska bli oerhört spännande! Känns som saker o ting sakta men säkert har börjat komma i rullning nu! Jag hoppas detta är början på attnästa år kommer bli underbart! :) Detta året startade åt helvete faktist.... Så mycket strul och så.... Men det skall ändras på ! Kavla upp ärmarna! 


Matlista gjord för nästa vecka iaf =)


 

Av mixi - 30 augusti 2015 14:28

 

Måste piggna till! Ska ta och bada lite med lillfisen så kanske man blir pigg igen! :)

Av mixi - 30 augusti 2015 10:13

 

Nej nu ska jag ta tag i allt här hemma. Tillbaka till vardagen och massa saker måste fixas. Jag har insett att om saker och ting så gå ihop måste jag fixa ett block där jag skriver upp saker som är planerade varje dag och vad som behövs göras så inget glöms. Det ska bli ordning och reda! 


 
Gammal bild men jag saknar mitt hår där! Måst ta en dag och fixa det! 

Av mixi - 30 augusti 2015 09:37

 

ÄNTLIGEN är vi hemma! Eller Vi kom hem igår kväll/natt runt 23 och va helt slut. En timma innan hade dottern äntligen somnat då hon hellre ville sitta hos mg o sova, men då vi satt i en rullande bil så fick hon sitta i sin barnstol. 

ALLT som kunde strula strulade igår.

Vi blev inte klara i tid så var tvungen och boka om båten, sen efter 10 blev vi utan boende (då man hyr ska vara tömda o städade till tio), så dottern pappa tyckte det va smart att ta en två åring till ett gammalt slott... 

Absolut ska han få se lite av sitt intresse men han har haft en HEL vecka på sig och kunnat se slottet inom lugnare ramar. Nu sprang hon runt och försökte springa ned i vallgraven, öppna alla dörrar, gå in överallt där hon såg hon kunde ect ect. Och sen när vi skulle gå då han tyckte det var jobbigt att hon inte va lugn (suck alltså?) Så fick hon utbrott för hon inte ville och sparkade, slogs och skrek.....

Sen åkte vi till båten och då sov hon medans vi stod i kö, vilket var bra för hon skulle ha mycket att se på båten sen.

Kliver på och omg. Va som att slå på en turbo knapp! Haha!
Vi var överallt och ingenstanns, började i stora lekrummet vilket hon tyckte va kul en liten stund sen stack hon, hon är snabb också det är det som är grejjen. 

Båten skulle ta över 3 timmar och jag trodde det skulle gå långsamt men då hon sparng och jag fick jaga henne överallt tills jag STANK svett (inte min stoltaste stund) så vare dags att gå ned till bilen för vi var i sverige igen.

Senskulle vi börja bilresan hem igen med max två stopp, 1 för att äta och 2 för att sträcka på benen.

Först så vägrade gps:en så den ledde oss RUNT göteborg istället,kom tillslut rätt och dottern sov då. När vi väl kom fram till resturangen så åt vi lite och dottern fick en glass (dumt val det där att lyssna på barnskrik i butiker),

så när vi väl åker i bilen, allt e lungt så börjar ungen skrika och huttra för då har hon fått en köldknäpp av glassen då hon sov innan och va varm o go och nu kall i magen och läpparna. Så försöker sätta filt men ungen vägrar, dricka vägrar så får tillslut dra på värmen och det va ok. Nu använde hon sig enbart av det för att få uppmärksamhet så drog på paddan.

men iaf.

MÅNGA timmar senare var vi hemma..... Äntligen. :) 

Allmänt · Ego · Kläder · Mat · Roligt
Av mixi - 30 augusti 2015 09:06

Alltså, 

jag trivs i min kropp... När den är täckt med passa pösiga kläder ja eller döljande kläder.


Innan jag väntade dottern vägde jag runt 65 kg och det va helt ok, lite uppblåst mage på sin höjd för jag älskar gosaker och jag tänker inte sluta heller.

Sen när jag blev gravid så gick jag upp ganska snabbt, min mage var VÄLDIGT stor att t.o.m läkaren trodde dom gjort ultraljudet fel och det måste vara tvillingar.

Jag åkte på stark foglossning, kändes som det smulades sönder i bäckenbenet så fort jag gick och inget hjälpte, jag kunde knappt gå utan att få grova smärtor. På detta så försökte dottern komma ut förtidigt 3 ggr.

SÅ i början kortade dom ned att jag jag fick gå 30min till en plats och 30 min tillbaka, när det inte visade sig var bra fick jag enbart gå 30 min promenad över huvudtaget. OCH när det inte ens visade sig var bra var jag tvungen att ha en resterande smärtsam och sittandes graviditet när jag fick max gå mellan sängen och badrummet annars beordrad vila tills dottern föddes. och så PANG!

Gått upp så jag vägde över 110 kg...


Dottern föddes och var självklart det underbaraste jag sett. 

Sen började vikten rasa av mig... Snabbt...

Har åderbråck på låren, massa löshud och bristningar på magen, bristningar på innersidan av låren och taxöron som jag överväger o ha som scarf till hösten.

Nu väger jag ca 52 kg, skulle behöva gå upp lite men komiskt nog e det svårare nu än innan.


Men jag vågade att gå i shorts i Danmark! Hade ångest hela dagen men jag gjorde det iaf! 

   

Av mixi - 27 augusti 2015 08:58

 

Hoppas ni har betydligt finare väder i Sverige än vad vi har här i Danmark.

Enda fina vädret vi hade var i lördags och 80% av söndagen. SEN började Åska och riktigt regnrusk....
Och inatt var det fetstorm som jag vaknade av (och en liten flugjä**l som hade bestämt sig för att trackassera). Första som jag tänkte på va "åh nej shit tvätten!?!?", sen låg jag och övervägde om jag skulle ta chansen o klättra ur den smala sängen och riskera att väcka dottern för att hämta 3-4 plagg eller ta det sen... det blev sen... Ska vakna till och sedan tar jag in det men just nu monsun regnar det så det kan ta en till sköljning...

Av mixi - 25 augusti 2015 09:50

 

GOD FÖRMIDDAG!

Eller vad man säger... Är ju på en sen semester då dotterns pappa skall åka till Norge och jobba + leva där så förståligt att man då vill ta tid och spendera extra mycket med sitt barn då dom knappt kommer ses pgr av avståndet. Är ju en vecka som är bestämt här så åker hem snart redan varit här ngr dagar.


Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards