mixi

Alla inlägg under november 2012

Av mixi - 29 november 2012 22:21

Usch.... Är så nervös... Kan bokstavligen säga att jag inbillar mig det värsta inför imorn...

Typiska tankar i min hjärna just nu?


Varsegod:

* Tänk om ngt är fel på barnet?

* Tänk om ngt har gjort så den avlidigt i magen...

* Tänk om jag skadat den genom jobbet?


Ect...


Just nu sitter jag och tittar på tv... Blir Jamie olivers matresor eller vad programmet heter.... Små glor bara imellan så... (Snott killens tröjja då mina skönaste är i tvätten o ja... jag har inte orkat tvätta o hans e rymliga haha).

 

Sen skulle min gubbe kommit hem vid detta laget från norge.... Men.... Har varit en bil olycka så han kommer inte dyka upp förens runt 1-2 på natten.... Ja det komma bli roligt att slita upp honom imorn bitti *not*... Sen e han en såkallad "tidsoptimist".... Så fem min betyder alltså 50 min.... 

Så får roa mig själv:

 







Av mixi - 29 november 2012 01:56



Ja då ska jag visa första bilden på magen som jag tog igår i vecka 17+4:

 

Den bilden som va innan om folk undrade över pricken vid min navel, det är inte smuts eller så det e en av mina två leverprickar som jag alltid haft, bra det att den brukade sitta nästan i naveln haha, nu har den hamnat på magen istället.


Vissa dagar känns det som att jag inte har någon mage alls, och att jag väntar på sparkar som i mitt huvud aldrig verkar komma, men kanske lugnar ned mig på ultraljudet på fredag. Det skall bli spännande.

Har märkt att tjejjer, iaf jag har förutfattade former på hur en graviditet ska vara och se ut. Bara det visar att jag läst för mkt och att även om jag vet att alla är olika så har man svårt o se det när man är gravid.


" Men hon såg ju ut sådär"
" Magen ser inte ut som folk säger den skall"
" Så mycket har inte jag gått upp i vikt"

 

Hjärnan kan sätta MYCKET spratt i rullning och dessvärre så lyssnar man på det istället för det som är logiskt och har en bättre förklaring...

Min hjärna är specialare på det....


Aja ikväll e jag vaken sent pgr av att när jag VAR trött valde idiot grannen att festa till halv 2 och sen var det kört för min del... Ska upp vid 6 så den lilla sömn man knappt hinner få e inte direkt fungerande för mig OM jag ens somnar.... VIlket brukar bli 1 timma innan man ska upp.... Ah well... What to do..



Av mixi - 26 november 2012 18:04

 

Av mixi - 7 november 2012 22:17

Shoppat loss lite idag! Kände jag behövde lite nytt då man växer haha.

Så blev Jeans, linne och en blus.

Ibland behöver man faktist unna sig! Svårt dock o hitta snyggt men jag tyckte dessa va nice! Ser inte ut som myskläder 24/7.... Ska plocka sista o sova sen och hoppa in i en dusch! Natti.

    




Av mixi - 3 november 2012 23:35

 

Idag så tänder folk ett ljus för nära o kära som är bortgångna som är saknade på kyrkogården...... Men och jag kan inte understryka detta mer tillräckligt, jag tänker inte göra det.


Varför undrar ni?


Ja av den enkla anledningen att jag klarar inte av det.... Mina riktiga föräldrar som jag blivit uppfostrade av tills tonåren dog när jag var ung, mamma vid 17 års ålder och min pappa vid 21 års ålder.... Att gå till kyrkogården för mig betyder väldigt mycket starka känslor jag inte kan hantera och en ilska som ännu efter alla dessa år inte ännu lagt sig, jag är inte mig själv och kan inte tänka klart. Som tur är och jag är väldigt lyckligt lottad har jag min farmor och min Mammsen o Pappsen, dom är och har blivit mina "föräldrar" som jag vänder mig till i alla lägen, som jag delar med mig av allt som jag är så sjukt måna om att skulle ngt hända dessa viktiga människor i mitt liv skulle jag gå under.


Mitt sätt att hantera dessa tillfällen är att tänka extra mycket på dom än vad jag gör vanligtvis, för även om dom är borta är dom i mitt liv föralltid, dom försvinner aldrig, dom är en del av mig även om dom inte kan dela den på det vis man ser alla andra har.


Men som sagt, jag har min mamsen o pappsen och min lilla farmor, och utan dom skulle jag inte stå på mina ben eller vara den vuxna människa jag är idag.   

Av mixi - 3 november 2012 16:28

Är hos min fruga idag då jag sovit här inatt då vi spelat onlinespel inatt som heter "sevencore".

Skulle kunna sitta och skriva ett helt inlägg om spelet men det får väntas till en annan gång.

Ska strax iväg o handla och sen hem och städa. 

Så kanske skriver lite mer senare ikväll om jag inte somnat haha =)


 

(Innan graviditets nyheten och när jag o frugan var rumskompisar! )

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Skapa flashcards