mixi

Alla inlägg under april 2013

Av mixi - 29 april 2013 14:11

 


Kom ut nu fröken!!!! Nu har du gett mamma massa fake värkar och jävlas bara en massa! 
Pappa och mamma väntar på dig, och det gör resten av familjen och vänner oxå! 

Av mixi - 19 april 2013 17:27

 


Har precis lagt upp vårat Wii för försäljning... Vi använder den knappt och vi behöver pengarna mer så får hoppas ngn vill ha den. Men dessvärre är inte Wii konsoler så himla populära nowdays så man får se... Kan ju inte mer än att hålla tummarna... Aha nu skall jag återgå till att sortera här hemma...

Av mixi - 19 april 2013 07:35

Blev inte påskrivande av papprena igår pgr av att killen jobbade över *suck*.. Aja vi fick en ny tid på måndag så det är bara att infinna sig där då om inte annat ska strula..


Ska igentligen sova nu men d va ingen ide... HEMSK halsbränna som gör att man var på gränsen o spy och inget funkar... Killen vaknade från o till halva natten för att fråga vad klockan var för han trodde han hade glömt o slå på larmet... Så 1,5 timmas sömn har jag fått... 

Så nu planerar jag o käka frukost och lillfisen lever vilt i magen haha.

Luskat att detta e en natt bebis och en tidig morgon bebis. Annars e hon ko-lugn om dagarna... Fast hon lär nog ändra tillgångasätt när hon ploppar ut... 

Idag går man in i vecka 39 och magen bara hänger och bristningarna har blivit större... Naveln som är utrotad börjar smått tryckas utåt så är delvis öm på det området o ser ut som ett blåmärke HAHA.... Sexy!

Aja nu frukost!


Av mixi - 18 april 2013 13:57

Då har man duschat och ska göra sig iordning och snabbt få i sig lite mat... Idag ska jag o killen iväg och skriva på papprena för faderskap.

Så han ska hämta mig när han slutar jobbet och så ska vi åka dit direkt... 

Han var väldigt trött imorse när han åkte till jobbet så han har nog inte sovit så bra :( Märkte det då han va lite små sur att jag ännu satt uppe när han vaknade... Vad jag kunde inte sova ju? Ah well nu skall jag fortsätta så man blir klar ngn gång.


 

Av mixi - 18 april 2013 01:38

Kollar på arga snickaren på femman o bara skakar på huvudet....

Köper ett hus som är ett STORT renoverings projekt utan att ha kunskap om hur saker o ting ska göra s o river ut halva kåken och sen är det knappt beboligt? DUKTIGT! O_O


Aja folk är ganska annorlunda har jag märkt... Men har man pengar så brukar man inte tänka innan man handlar så att säga.... suck....


Ska ta en dusch, vilket blir en sen dusch sen sitta uppe ett tag till sen lägga mig. Killen ska upp vid ca 4 så lutar åt om jag ska vänta tills då och lägga mig eller lägga mig tidigare? Aja d märks. 


Och imorn ska vi skriva på faderskapspapprena oxå... Mycket att göra haha :P

Av mixi - 17 april 2013 16:20

"Håll koll på dina utbetalningar på hemsidan genom att logga in med e-leg"
Fixade ett jävla e-leg för att underlätta vardagen MEN inte visar ni kommande utbetalningar?? Nej tydligen gör ni det DAGEN innan utbetalningen? Hur fan då ska jag kunna räkna på min ekonomi då eran ersättning skiftar värre än en annan byter trosor!

"Räkna ut din föräldrapenning på detta enkla sätt"  

Ursäkta va?? O_O Jag räknade ut enligt erat sätt och tyckte, ehm jaha det duger väl?, tänkte det kanske är bra att söka föräldra penningen redan nu så att man kan komma igång. Men då ställs det frågar jag INTE kan svara på nu? Hur vet jag om jag ska ansöka om något yttligare nu? Vad händer om jag svarar nej och det visar sig jag behöäver göra det ändå? Ni gör det INTE enkelt bör jag påpeka!



Varför ska ni göra det så struligt för?

Jag har alltid fått mina utbetalningar för sent vilket gör att man känner sig som en dum kossa när man behöver ringa bolagen och säga "hej fk har inte gett mig min utbetalning ännu kan ni vänta?"... 
Men det rör ju inte dom i ryggen för dom blir ju inte drabbade när dom sätter andra i skit! ÄR så less på detta!!!
Folk tror inte att jag kommer sätta Clara på dagis redan vid ett års ålder men det tänker jag! FÖR att jag pallar inte med deras strul! Jag hade planerat att plugga upp en duglig utbildning men nukanske man får ändra lite då man kanske måsta hoppa in o jobba delvis.... Fy fan! Slitit arslet av mig och jobbat sen jag var 16 och aldrig haft semester! Utan jobbat dygnet runt! Detta e vad man får sen! Usch för er FK usch!


 

Av mixi - 17 april 2013 02:12

 

(Usch vad jag blivit rostig på mina photoshopkunskaper! Det syns! Haha)

Av mixi - 12 april 2013 08:33

Va ute hos svärfar på landet och invigde hans grill för detta år och grillade med sambon och bästa frugan!

Givetvis så försvann solen men d va inte så JÄTTE kallt ändå.... 

Vi åt till vi storknade! Det blev:
Kött med marinad

Majskolvar

Sparris lindade i bacon
Frugans awesome sallad

Bea 

Pommes

och sedan läsk på det!

Vi rullade sisådär lite halvt som halvt fram sen när vi gick ut efter maten och promenerade... Okej... Dom promenerade jag typ lunkade efter och gnydde... :P Stackarna fick gå som två sniglar för jag skulle kunna hänga med haha.

Efter vid ca 20.00 åkte vi hem, svängde förbi matbutiken när jag kände mig... ja konstig... NÅGOT kändes annorlunda och frugan såg det på hela mig...

Hon inspekterade när vi gick att jag va inte blöt så nerkissad va jag inte iaf, (tur det).

Vi droppade av frugan hemma och åkte hem... Väl hemma gick jag in på muggen och kollade... Massa av slemproppen hade lossnat plus kanske 1-2 droppar blod så det va d jag hade förmodligen känt i butiken. 

La inte mycket tanke mer på det förens sambon sa igen att det syns att magen sjunkit ÄNNU mer och på ngt vis ser den "större ut" när jag sitter ner... Så gick in på toa och tog bilder:

   

(Observera klockan var ca halv tolv på natten därför man ser ut som en risbuske o ovårdad haha)
Visst den har sjunkit mycket mer ned, det känner jag även på "ovansidan" av magen och av att hon är mera nedflyttad... 
Men jag ser inte samma tror jag som han gör jag ser ju den varje dag....

Kanske man ska börja bli lite nervös?

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Skapa flashcards