mixi

Alla inlägg under oktober 2015

Av mixi - 27 oktober 2015 07:20

Igår blev det inte mycket till inlägg för... Va knappt hemma, det ena avlöste det andra!
Morgonen var seg och dottern ville inte riktigt gå ut,

kommer ut till bilen och den låter FÖRJÄVLIGT! Tar oss till dagmamman och det luktar smått bränt så vi måste ha nedvevade rutor.

Lämnar liten och kör till en tom fotbollsplats liten bit därifrån och ringer mekanikern.

Av bara ljudet hör dom det är kopplingen och ngt i motorn som behöver smörj och det är inte långt kvar innan bilen lägger av. Åker dit, delar kostar 2500, men med arbete kommer hela allt kosta 10000.

Så nej. Denna bil har strulat sen dag ett och saker har gått sönder som på räls!

Så åkte till återförsäljaren där bilen köptes och dom fick göra en värdering och idag ska nya bilen hämtas som är bytt till....

På det så åkte man till barn psykologen för dottern skulle genomgå lite tester. I fredags sa hon det skulle ta 20 min nu var det tydligen ta en timma.

Men efter ett tag blev det för mycket, hon ville inte sitta kvar och ville inte fokusera sig på uppgifterna, plus började vända frågor och så mot psykologen självt när hon inte ville svara.
Så vi avbröt, och ska tillbaka dit idag på morgonen och sen efteråt får hon åka till dagmamman.


Får se hur denna dag blir då, jag känner mig lite halvt krasslig men det får gå.

 

Av mixi - 25 oktober 2015 15:29



dottern och jag dansar oh rockar här hemma! Det e söndag men man gör vad man kan! 
Whoop whoop!

Av mixi - 25 oktober 2015 08:28

 

Idag sänds senaste avsnittet av TWD i USA så man kan se det imorn. 

Vad tycker ni om serien?
Jag ska vara ärlig, när ALLA tittade när denna serie kom ut så vägrade jag se den, det var en period när alla blev galna för vampyrer och zombies och whatnot så trodde inte den skulle vara bra alls utan att ren skit.

Men sen i början på detta år så tänkte jag att jag hade ju inget att se på så jag kan ju glo på denna o se vad "all the fuss is about" så att säga då den hållit sig i så många säsonger.
Och holy fudge!
Den va ju faktist bra! Dom har skrivit karaktärerna (då den igentligen är en serietidning som de inte ens följer helt) riktigt bra, och jag gillar att man inte helt kan förutse många saker men en del e ju kvar. Så ska bli interessant nu hur de fortsätter denna säsong.
Ska inte skriva några spoilers förens avsnittet är visat. =)

Av mixi - 25 oktober 2015 08:17

 

Somnat med smink (Check)
Tovigt och risigt hår (Check)  
Fortfarande trött (Check)
Beter sig som en sengångare (Check)

Av mixi - 25 oktober 2015 06:23

 

Igår kväll tycktes det att mini lät konstig när hon sov. Hon hade känts lite varm när man kom hem men hon hade ju sprungit och haft sig och haft en tjock jacka så det var väl inte konstigt.
Hon pratade i sömnen och va lite orolig och jag kände igen tecknen... Hon hade säkerligen feber.

För hon pratar eller mumlar alltid vid feber så det är ett ganska lätt känne tecken på så sätt.

Tog temp och javisst! 38.8 C.

Tog av henne sin sovtröjja och gav henne en alvedon sup så hon skulle få sova lugnare.

Dock så kom hon ut stup i kvarten för jag inte va var där och febern.... Ja den gav sig fasiken inte.

Jag är likadan. Får feber från ingenstanns, väldigt hög (brukar få närmare 40 vilket hon fick sist) och sen gåre ett dygn eller två och det är borta men ingen febernedsättning funkar.
Sen gick hon upp i morse vid sex (Det är ju en timme bak nu.)
Så nu ligger hon i soffan och får se Shaun the sheep. 

Får se hur resterande dag blir.


Av mixi - 24 oktober 2015 10:44

 
Att man redan har kommit upp i 400 inlägg känns galet men kul!
Känns som man borde fira det på något sätt?
Dottern dansar runt i sin tingeling klänning, jag sitter och lskar på vad jag ska göra till lunch.

Sen ska vi vila middag och sen gå ut och ha kul. 

Av mixi - 22 oktober 2015 07:45

Hatar acne.

hatar hatar hatar hatar!

Efter jag födde dottern vare som min kropp fick ett ryck och drog i "knasa hormoner" spaken.

Jag fick MASSA acne i ansiktet, halsen och på rygg.

Från att gå från Inget till massor.

Och det värsta av allt är att jag testat varenda jävla produkt men inget funkar!!! 

Jag sinkar mig knappt för att jag inte vill att det ska bli värre.... 

Suck :(


 
Ganska felfri hy hade mian för 3 år sen.

Av mixi - 18 oktober 2015 21:35

   
(slänger in en gammal bild hehe)
Många tankar som forsar i skallen, små barn som blir våldtagna, folk som svälter och lider, ect ect ect.
Jag sitter och har mina saker som är pronto att göra som jag önskar vore borta.
Vill vara någon annanstanns än var jag är, bara ta mitt lilla troll och flytta till en ny ort och börja om från start.

En bättre start.

Men ibland är det inte alltid som man tänkt sig och man blir lite nedstämd. Sen när man läser om barn i ens dotters ålder som blir våldtagna då blir man helt förstörd.

Hur kan man ge sig på ett barn? Ett oskyldigt litet barn? Och hur kan man tro att DESSA personer kan rehabiliteras? De borde hugga av delar och låsa in dom på obestämd tid.
Jag har INGEN förståelse eller medlidande för dom för fem öre. Oavsett vad någon skulle försöka säga. Aldrig haft och kommer aldrig ha det heller. Inte bara för jag har barn, har tyckt detta alltid. 

Barn är oskyldiga och vet inte hur välrden fungerar, dom ser vuxna människor som en typ av trygghet hur världen är. Och så kommer dessa skräp människor och förstör all oskyldighet på ett ögonblick. 
Nej fy fan.....

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards