mixi

Alla inlägg under mars 2014

Av mixi - 20 mars 2014 17:20

Fått veta att lilltjejje har kommit in på dagis och vårat förstahandsval dessutom!

Skitkul samtidigt som realismen om att hon är en "storbebis" har infunnit sig.

Kom ju hem med henne från BB nyss ju? 

Så både jag och hennes pappa är ganska blödiga nu haha.

 

Av mixi - 19 mars 2014 07:32

Idag vaknade hon strax innan 7 vilket ärligt talat va skönt haha.

Ja det skiljer mkt med sömn på en timme eller inte :P Iaf för de som aldrig får ngn.

Hon sitter nu på golvet o leker för fullt och jag sitter o funderar på vad man ska införskaffa sen när man ska gå och småhandla.


Blir så less på vädernyheterna... "det ska bli massor av snö och storm imorgon!" *tittar ut* ehm ok.... vindstilla och sol.... holy shit bäst jag håller mig inomhus....

Visst säger inte det inte kan komma men enligt deras "beräkningar" så skulle det vara från gårdagens natt o framåt....

Fucktards....


Men men dags o göra morgon!


 

Av mixi - 18 mars 2014 15:07

 

Utspelas i europa under den viktoriska eran, en ung pojke förlorar allt han håller kärt till en ond utstuderad plan.

I ögonblicket av hans död så gör han en deal med en djävul (demon), hans själ i utbyte mot hämnd.

Ciel Phantomhive är nu överhuvudet i Phantomhives företag, tar hand om alla affärer som han samtidigt tar hand om planer underställda för drottningen av england.

Hans nya partner är en demonisk butler vid namn Sebastian Michaelis, vars krafter butler endast överslås av hans krafter som demon.

Av mixi - 18 mars 2014 14:02

 
Innan dottern föddes va vi och tittade på tapeter till hennes framtida sovrum och fann då denna tapet. Så sjukt fin! Man ser inte alla detaljer men den e vacker tycker jag. HÄR finns den.
Dock har vi ju inte ett eget rum till henne ännu men det ska vi skaffa då vi söker större boende. Så var väldigt svårt o hitta tapetet då det var ett tag sen så tänkte att jag ska beställa hem tapeten sen när jag får pengar. =)

Av mixi - 18 mars 2014 12:17

GAAAAAAAAAAH!
Hatar när man följer en ny serier (och jag i vanliga fall brukar ha 9-10 på rad) och man vid ett tillfälle har sett de avsnitt som kommit ut och det är bara och vänta.... och vänta... OCH VÄNTA!
Frustrationen man känner när man vill att det där satans nya avsnittet ska komma ut för det känns som man suttit hur länge som helst och väntat! 
 

MEn samtidigt måste man ju förstå det tar en hel del för dom att få ut avsnitten....

Det dock skiter jag i just nu FÖR JAG VILL HA MINA AVSNITT! *slänger sig på golvet som en tre-åring i trots*

Aja... får väl återgå o se lite reruns eller titta på ngt som inte jag haft lust o glo på ännu....*suck* 

Av mixi - 18 mars 2014 11:56

 

Alltså vart ska jag börja... Mitt första intryck av spelet va ju....Helevets jävla skit va grymt detta spel är!!!
Man känner sig som en del av ett långt avsnitt, kiss, bajs o fis humorn går inte o ta miste om och den allmänna sjuka humorn som alltid varit en del av deras koncept av att provocera så långt det går och äckla finns där. Svårt att sluta spela för det finns en dragningskraft som gör att man ska "bara göra en grej till" som lyckade spel innehåller.

Visst är inte du ett fan av south park o förståelse för deras humor ska du nog inte spela detta. 

Jag köpte spelet online, den versionen som inte är EU cencurerad vilket innehåller en del.... Ja man förstår varför det cencureras då det säkert e en del föräldrar som kommer köpa detta till sina ungar.... OM ni nu är en av dom gnäll inte sen på ungarnas nya vokabulär o frågor ect ect... Ni får vad ni köper, vi vuxna (och vuxna tonåringar) tar inte denna humor till max men ungar gör det, så blir bara less när ni går sedan o klagar på svordomar ect ect även om det e 18 års gräns rekommendayion o varningar på. Läs på förfan.
Men iaf... Rekommenderar detta starkt till er som e fans av serien och längtat efter ett spel med riktigt sjuk humor.
Detta kommer jag spela om många ggr.
Fanns en del små issues men inget som relativt stör spelandet i sig.

"SCREW YOU GUYS IM GOING HOME!"

Av mixi - 18 mars 2014 07:04

Ungen valde att vakna 6 imorse... Ja ni hörde rätt 6!!

Det har hon inte gjort på flera månader då man blivit bortskämd med klockan 9-9.30 på morgonen.

Men nu håller vi på och fixar iordning rutiner på henne som vi tycker känns bra, allt för att hon ska kunna sova i sin säng och inte i vår. Visst blir inga långa stunder i hennes egna säng men det är en början. Hon får ligga där tills hon vaknar sen får hon komma till oss i vår säng.
Så nu på morgonen har hon fått en flaska välling och leker nu på golvet. Satt med henne ett tag och busade så får senär hon blir trött så vi kan gå och lägga oss igen haha.
 
Trött och sliten AB. 

Av mixi - 18 mars 2014 06:46

     

Azumanga Diaoh är livet genom high school genom 6 tjejjer ögon med ovanliga personligheter:

Chiyo (10 åringa geniet), Osaka ( den konstanta yrskallen ), Sakaki ( Den blyga som biter som en katt ), Toomi ( Den oberäkerliga ), Yomi ( Med den korta stubinen ) och Kagura ( Sportnörden ).

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards