mixi

Alla inlägg under oktober 2012

Av mixi - 26 oktober 2012 17:51

 

Idag fick jag se min lilla buse irl! 

Den sparkades o slogs vilt och tyckte INTE om att barnmorskan tryckte med ultraljudet mot magen haha. Men det visade även sig att MIN kära MVC hade fel på min graviditet med 5 hela veckor! Det e ganska ordentligt....

Men men får ringa MVC på måndag och meddela, nu har dom stängt och meddelande orkar jag inte lämna då dom ändå inte ringer upp.

Ska iväg strax så ska slita mig från datorn! =)

Av mixi - 25 oktober 2012 17:32

Varm choklad och tre mackor med philadelfia yum!

 

Av mixi - 25 oktober 2012 16:52

  

Vet inte hur många ggr jag hört folk påpeka att det snöar på flera ställen, jag som älskar vintern skyndar mig självklart till fönstret och blir lika besviken varje gång.... Ingen snö här icke! 

Älskar snö lika mycket som jul och det är en hel del, omgivningen, lukterna, ljussättningen! Allt är så underbart!

Sedan att stämningen på många människor förändras, dom blir snällare och gladare oavsett ålder. 

Ja jag får väl fortsätta hoppas tills snön bestämmer sig för att besöka här med.

Av mixi - 25 oktober 2012 16:18

Tvättmaskinen är i full gång så man kan få lite rent, Måns ligger bredvid och sover den lilla smurfen.

Ska bland annat baka Äppelpaj idag! Skulle ju gjort äppelkaka men sket i det o valde annat.


Denna är det jag valde jag ska baka:

 

Recept------> *länk*



Så detta skall bli mumsigt sen ikväll =) Ska ta glass till istället för jag själv tycker det är mycket godare!

Sen har jag faktist hunnit shoppa lite... Köpt en tröjja eftersom jag behöver graviditetsformbara plagg, (Iaf vad familjen säger till om haha), så dom har fått sin vilja fram.

En av mina bästa polare köpte ett par mamma leggings till mig vilket va dom skönaste byxorna jag burit!

Men denna e tröjjan iaf:

 

Ska ta o dammsuga lite nu o diska så man får undan lite! 

Av mixi - 25 oktober 2012 12:30

 

Som ni ser är han överlycklig när jag matade i honom pureen igår... Måste tvätta en MASSA idag tack vare krigandet igår... Meeen måns mage e inte helt ok... han spyr ännu upp lite av maten som gör att jag måste fortsätta en dag till med detta... Aja då har han fått i sig en hel burk. Halv burk igår o en halv burk idag.


Men iallafall! 


Imorn är det dags för Ultraljudet!   

Jag är så förväntansfull! Äntligen ska man få se det där lilla knytet! Hoppas den vill visa upp sig bara! Hehe.

Jag har haft massa mardöms scenarios i över 2 veckor nu... Klassikerna att dom inte ska hitta ngt, att den ska ha stannat i växten för länge sen o inte klarat sig och ect. Skulle min sambo höra detta skulle han bli galen på mig, haha.

Men killar har inte lika lätt att få samma tankar som vi tjejjer pågrund av hormoner och att vi är så medvetna varje dag att vi bär på en bebis, en kille kan stänga det av o till, tills bebisen föds, vi kan inte riktigt det över huvudtaget.


Men nu ska jag lyssna på lite musik! Ska varva ned innan jag ska storfixa, min sambo kommer hem idag och ska dessutom hinna handla för att göra äppelkaka. Vilka krav han har :P.

Av mixi - 24 oktober 2012 16:22

 

Min lilla kisse plutt....

Vaknade tidigt imorse för att göra min vanliga "kissrunda" och får se att Måns har bajsat utanför kattlådan (vilket han ALDRIG gör), och dessutom är lös i magen o det e blandat med blod.

Paniken väller över o jag lyfter upp o gosar o klämmer på honom o undersöker. Han mest tittar på mig som jag vore dum i huvudet och vill att jag ska fylla på hans matskål. Springer runt o kurrar o samtalar och är hur glad o lugn som helst... Jag bestämmer att jag ska avvakta , men jag tänker inte ge han ngt mer torrfoder idag utan han ska få morotspureé. Det brukar hjälpa KANON när han är lös i magen och då min herre gillar att tugga i sig plastpåsar för o enbart få sin vilja fram eller jävlas så kan problemet ligga där o magen e rejält upprörd. Om det inte är bättre imorn bitti ere veterinär som står på listan.

Detta e den jag kör med:

 

Meeen det e allt annat än enkelt.... Om ni inte har en katt som verkligen gillar allt så hoppas jag ändå att ni slipper krig som jag... Jag måste först gömma burken o skeden (annars gör han allt för o gömma sig), vira in honom i en handduk (för att slippa bli riven av klor när han vill maniskt springa därifrån), sedan öppna burken o börja med att snabbt få moroten att täcka munnen så han måste slicka i sig det vilken han utvecklat en metod att när han gör detta så stänker han överallt och nästan "spottar" ned mig o får i sig ca 10% av vad jag gett.... Men man ska inte ge sig om man vet detta ger effekt o dom mår bra av det. brukar knappt ta ett dygn så mår han bättre men jag gör med två timmars mellanrum tills det är slut eller att hans mage börjar gå åt rätt håll.

 

Problemet e bara att denna herre HATAR att prova nya saker och har han bestämt sig att han inte ens tänker smaka (oavsett om han tkr det e gott sen) så håller han stenhårt på det... Som en envis gammal gubbe. Men om han älskar något så gör han ALLT i sin makt att komma åt det istället, som om jag äter gräddglass, det tar två sekunder av min blick någonannanstanns o han är redan o slickar på min glass... 

Men men.... EN halvtimma var till nästa omgång, han ska få vila ut vi båda blir lika slutkörda av detta...

*suck*.... Vad gör man inte för att få sina älskade pluttar att må bra  

Av mixi - 23 oktober 2012 21:51

 

Därinne ligger min lilla skatt som bara växer och blir större för varje dag som går.

Tankar som cirkulerar e vad denne lilla troll ser ut som.

På fredag ska jag äntligen få se dig, får se om du vill ge mamma o pappa en hint om vad vi väntar för troll,

vi blir så glada oavsett, bara du är frisk o mår bra.

Ska bli en spännande fredag.   

Men....

Fick reda på igår att jag aldrig haft ELLER blivit vaccinerad för röda hund.... Kan ju vara bra o veta, lite besviken på att min barnmorska inte berättat detta alls då hon fick provsvaren för över en månad sen och att min läkare gick bara in och såg av slump när hon skulle jämnföra järnvärden.... Ska ta det snacket med henne nästa gång vi ses vilket e i december...

Men ska ta och vila lite nu, ute o gått o skrivit på kontrakt på min nya lägenhet! Så e trött och har ont. 

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Skapa flashcards