mixi

Alla inlägg under januari 2014

Av mixi - 28 januari 2014 15:53

Shoppade lite till tösen föreut som kom hem igår. Vart nöjd! Men shit va storlekar skiljer sig alltså :P hon är 74 men vissa plagg e precis o andra är STORA, dom stora gör mig inget då kan hon ha dom längre :D
Men va tusan haha.

     

Av mixi - 6 januari 2014 16:04

 

Vi som minns Monsters Inc ler lite extra när vi ser denna film. Man blir lite nostalgisk och tänker tillbaka. Dock blir nog dagens ungar lite förvirrade vad föräldrarna kanske säger att det redan finns en film som handlar om vad som händer sen för den kom ju faktist ut för mååånga år sedan. Och nu fick man ju veta hur dom lärde känna varandra.
Men inte för att spoila så mycket mer så är detta film oerhört rolig! Gud jag skrattade flertalet ggr under filmens lopp och kommer att se om den definitivt! 
Kan starkt rekommenderas!

   

Allmänt · Film · Roligt · Tv
Av mixi - 6 januari 2014 15:59

Dottern somnade nyss så jag passade på och titta lite på IKEA efter sängbord vilket behvövs.
Hittat tre st o e lite i valet o kvalet. Vill igentligen ha en med plats för att sätta en liten papperskorg under men dessa va de jag någorlunda diggade. Det vanliga träfärgade kostar 99 kr o tänkte det kan man måla om för det billiga priset =)


     

Av mixi - 6 januari 2014 14:56

Herregud vad det blivit full rulle här hemma!
Dottern blir snabbare och snabbare!
Och givet vill hon dit hon inte får haha. Så blir o sitta i 2min, springa efter henne, sitta två min, springa igen efter henne. :P


Dock är det oerhört kul hon börjar röra sig runt själv. Nu ska honbara lära sig att sätta sig upp själv och komma upp ordentligt i kryp position så äre kanon! :D

Nej nu ska jag städa! Återkommer =)

Av mixi - 5 januari 2014 14:24

Försöker få dottern att gilla mackor som lite variation till gröten att ha till eller istället för om hon skulle ledsna.

Blicken jag får när jag lägger fram de där mackbitarna är som att jag gett henne fingret ungefär, hon blir helt förnärmad och ger mig en blick som kunde döda medans hon krossar en mackbit i handen till små smulor och kastar.

Så det känns inte så uppskattat nej.

Vad ska jag göra lixom? E bara att få henne att testa nya grejjer helt enkelt. 
Och nydligen så har hon börjat avsky pasta och torsk hon spottar ut det eller bara låter det rinna ur munnen på henne.

Frustrerad AB.


Men hur frustrerad man än blir så sitter man där med ett leende och berömmer henne när hon äter för att visa det positiva anknytningen det har när hon äter. 

Ah well. 

Idag ska sambon till svärfar. Vi åker inte med pgr av att dottern börjar bli smått ok efter förkylningen o allt som hör till och han är små dålig, då tänker inte jag åka med.

Så blir o städa här hemma. Skabara få ungen att sova klart utan att väcka sig själv.

Av mixi - 4 januari 2014 21:54

Skönt att man har iaf beställt hem alla våra finkläder, dopklänning får vi hyra finns inget annat o göra.
Så sitter o funderar på vilka skor man ska ha. Högklackat, jo men visst, gå i dom enhel dag plus kånkandes på mitt lilla monster... nja... tar nog lågskor istället.
Säkrast så.

Sen sitter jag o luskarpå vad fasen jag ska baka, ugnen e ju lite bajsig just nu så får försöka komma på en lösning med den utan att allt ska skita sig. Sen väntar jag på att folk ska säga vad dom är allergiska mot så man vet vad man ska undvika på dopet. Man behöver ju inte en tripp till akuten som avslutning direkt.

Försöker få dottern att sova, vilket inte alltid är det lättaste, hon vägrar sova i sin säng (vilket vore skönast för henne och därför vi köpte den för hon SKA sova i den), hon ska vara med oss konstant och om det så att hon ska sova i sin sitter... Aja när hon kryper ordentligt då åker den där sittern ned i källarn kan jag lova. *suck*

aja ska fortsätta med mitt nu.

Natt!

Av mixi - 4 januari 2014 17:44

 
Våran dammsugare får INTE vara ifred haha. Tar bort henne från den minst 30 ggr om dagen :P Envisa unge haha

Av mixi - 4 januari 2014 17:07

Hittat det jag önskar mitt i födelsedags present, nintendo 3DS med spelet Fire emblem: The awakening

DÅ skulle jag vara en glad tjej ;D

 

Plus är ju ngt jag kan göra på kvällarna när dottern somnat då hon inte kan sova helt rofullt utan jag ligger bredvid. Då kan sambon lira tv spel o jag denna ;D PROBLEM SOLVED! Men nu ska jag baa hoppas jag får denna i min ägo först haha. Sen blire o köpa till lite pokemon X + Y och andra spel.

Allmänt · Ego · Spel

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards