mixi

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av mixi - 25 februari 2014 17:32

Dotterns pappa tyckte det skulle vara skitkul o skjja med mig.
Så när ett av dagisen ringde imorse så sa han:


" Nästa vecka börjar hon på dagis vi har fått en plats."
- VA? Redan? Men jag har ju precis fått hem papprena du har väl inte sökt o varför har dom inte sagt ngt till mig???
" Nä men det e jag som använt e-leg o då ringer dom ju mig så nästa vecka ska vi börja inskolning"

Blev helt tårögd o salig på tanken att hon REDAN ska börja på dagis o såhär snabbt! 

Ex antal timmar senare nu när vi kommit hem skrattar han o säger:

"nä jag bara skojjade dom ringde o berättade en tid då vi ska dit o titta bara, va så kul o se din reaktion."

Fan trodde jag skulle ge han en lavett på plats när han sa det. Fan precis börjat smälta skiten då visar det sig vara ett skämt. 


*spottfräs'


Nu ska jag laga lite middag - Lasange - så får det bli kväll sen.

Av mixi - 25 februari 2014 12:35

 
Dom två napparna köpte jag till min dotter efter rekommendation då dom skulle vara kanon för barn som har stort snuttbehov och behöver ngt som är så nära bröstet som d går.

Min dotter tog dom inte, vilket inte shockade mig men detsom gjorde mig mest förbannad va att närjag vänderyggen en halv sekund hör jag hur hon kväljde, hon hade fått hela nappen in i munnen utan problem o den låg så att kräkreflexen retades så medans hon hade panik o hyperventilerade så bara rann det spya. Jag fick ut den snabbt en kan säga att jag kastade skiten direkt och efter det ALDRIG mer den nappen.
MAM har aldrig varit sådant problem, dom har varit så "stora" och haft sånna luckor så hon kan inte sätta dom på samma sätt (om man inte går o ger ungen de första napparna som är små för små bebisar).

Gick tillbaka till butiken och förklarade detta för dom o de vart ju själva oroliga o sa "men oj herregud det ska inte hända!! Skriv in till företaget!"

Men vad ska dom säga? ^oj jobbigt läge men dom säljer bra så vi beklagar att just den saken hände ditt barn men bla bla bla^

Men jag säger till er såhär...

Napp ÄR inte viktigt, men om ni ska köpa napp se till att om den är kapabel att åka in i munnen se till att det finns tillräckligt stora luckor så ungen får luft.

Av mixi - 25 februari 2014 11:09

Alltså visst barn är söta men jag garvade så stenhårt när jag såg den här förpackningen på 9gag.com !
Jag tycker inte barnet e sött på den bilden alls utan mer "wtf did I just see"ungefär :P
Vad tycker ni?

 

Av mixi - 25 februari 2014 10:17

Nu har dottern somnat så jag ska ta o dricka oboy och ta en macka!
Passa på och njuta av lugnet hehe.
Hoppas ni haft en kanon bra förmiddag!


 

Av mixi - 25 februari 2014 09:26

I förrigår va jag upptagen och skulle iväg till en kompis så hade ingen stor lust att skriva utan låta bloggandet vara den dagen.

Och igår glömdes det bort för jag storstädade hemma, och som alltid blir man huuuur trött som helst.

Så jag satte mig medans dottern sov och spelade ut ett spel för att få tiden att gå fortare.


Tales of Lagoona - Orphansof the sea

     
Alltså det e helt ok tills man låst upp alla rum sen blire bara "AAARGH KAN JAG INTE BARA FÅ TILLRÄCKLIGT MED PENGAR SÅ E SPELET KLART SEN!"
Med tanke på att dom sista grejjerna kostar runt 5000styck och man kanske får sisådär ngr ynka hundra varje gång...
Men annars ett helt ok förströelse spel om man vill låta tiden gå och om man hittar sök o finn spel då tycker man detta är kul. Har för mig det ska finnas en tvåa ute men ja... 



Men iaf! Nu ska jag återgå och blogga ! Får se vad denna dag har att bjuda på, städningen va ju klar till 80%igår så ska väl göra klart tror jag sen kanske man ska bege sig ut på en promenad eller ngt.

Allmänt · Ego · Spel

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards