mixi

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Hur känns värkar?

Av mixi - 22 mars 2013 12:08

Ja det e en fråga man ställer sig flertalet ggr tycker jag...

Alla har en beskrivning och jag har gått o ställt in mig på dom, men när jag åkte in i tisdags va det inte ens i närheten av beskrivningen som gavs....



"Värkarna brukar liknas vid mensvärk. Den aktiva fasen av förlossningsarbetet är när barnet börjat sin resa genom förlossningskanalen."

 


Jasså? Ok.... Nej så var det inte för mig.... Sådär känner jag när jag har "växtvärk"....

För mig var det att hela min mage var spänd och det molade i hela magen sen hade jag ett tryck nedåt... Jag hade tagit alvedon kan jag påpeka så lite av udden av smärtan va ju borta... Observera ordet Lite...

Smärtan kom i omgångar och det va d som fick oss att reagera... 


Det jag vill komma fram till är att man ska inte alltid lita på det man läser... Visst ta det som kanske en utgående punkt men behöver inte alls stämma in på det som blir.... Som med allt annat *skratt*

 

 


Plus man har ju fått tips på ställningar man kan ta vid förlossning... Just nu är jag bara inställd på att hon ska UT och inte hur jag ska stå/sitta.... Men jag ska försöka mig på den traditionella annars får det bli som det blir... Har även sagt till om min stora fobi för nålar och att jag vill försöka utan bedövning så långt jag kan att annars vill jag dom sätter in en rygg bedövning... Då slipper jag säga till om det när jag ligger där o vill strypa halva avdelningen... 

Men men... Ska ta en dusch nu.

Funderingar kommer det fler av hehe.

 
 
Neta

Neta

23 mars 2013 01:17

Börjar som en trötthet i ryggen och sen en spänd mage samtidigt som det trycker neråt och gör ont.
Var inte duktig, nålarna till ryggmärgsbedövningen är supertunna och sitter som på en slang, du ser dom inte om du inte har ögon i nacken. Ta all hjälp du kan få!!
Lycka till önskar en 60 årig farmor som fött 3.

http://netaave2.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mixi - 31 maj 2016 13:14


  Soligt och skönt ute, iaf i skuggan.Dottern har fått nya sandaler och som vanligt är jag galet osäker på storlekarna i dom, men kan byta i värsta fall som tur e. Hoppas ni får en bra dag i solen! ...

Av mixi - 29 maj 2016 17:23


  lagar lite krubb, blir enkelt, tikka masala med ris. Eller iaf en version av det ;)Hoppas alla haft en bra mors dag!  ...

Av mixi - 29 maj 2016 11:30

    En annan ska ta och vila och göra så lite som möjligt. okej... Jag har redan städat och dammsugit och grejjer MEN NU ska jag ta det lungt. Ska till en kompis och mysa som bara den <3 Ha det gött alla idag! ...

Av mixi - 29 maj 2016 09:53


GlAD MORS DAG PÅ ER!       

Av mixi - 27 maj 2016 16:56

    Alltså det är galet slitet, fickknappt ur min toffs först.Jag har länge funderat över att bara klipa av skiten till axlarna och slänga i en fin färg. Som syns har jag väldigt mycket naturliga blonda nyanser i mitt mörkblonda hår. Men Det ser ju...

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards