mixi

Alla inlägg under februari 2012

Av mixi - 28 februari 2012 11:48

Nej jag ska ta o spela ut mitt spel, sedan fixa mig o sen gå ut o gå lite nu i det fina vädret.

Behöver rensa skallen o må bra!

Ibland så gör en promenad underverk.

 

Av mixi - 27 februari 2012 20:17

Ja då tänkte jag här dela med mig av min visdom!

Detta är en rätt jag bhittade på med det jag då hade hemma och behövde värma mig men ha ngt mättande framför mina serier.


Du behöver:

Äggnudlar (ta så mkt du e sugen på mängden nudlar är inte viktig)

Chilikrydda (massor, men ta lite i taget o smaka av)

Svartpeppar (ungefär en tsk)

salt (1 tsk)

Majs (1 burk)

 och låt detta koka ungefär 4-5 minuter.

Smaka av.

Om du tycker att smaken är som den skall så lägg i all majs. Låt nu koka ungefär en minut och sedan häll upp i skål och njut!

Detta är komiskt nog VÄLDIGT gott! Sen kan du ju ha i kött o annat om det passar dig i smaken men jag vill endast ha majs i denna. =) 


Hoppas rätten faller ngn i smaken ;) Den värmer bra hehe.

Av mixi - 27 februari 2012 19:18

Alltså bokstavligen.... Jag blir snart så sned att jag går upp och spöar på ungjäveln!!! 

Snubben är 16 år och har nu i 6-7 timmar STAMPAT i sitt rum så allt på hyllorna i sovrummet bara skakar och överröstar allt med stampandet och på det spelar musik.... VEM VILL BYTA MED MIG???

Är det fler som lider av idiotiska grannar? Kan inte HANS mamma göra som en egens generations mamma gjort att säga "lägg av med ditt jävla oväsen och tänk på andra som bor här!!" 

Nej... jag går o sätter mig o gråter i hörnet en stund..... VARFÖR VAR JAG TVUNGEN ATT SLUTA RÖKA NU FÖR!!!

Av mixi - 27 februari 2012 16:39

Ja då var det ännu en måndag.

Sambon är iväg o käkar hos sin pappa och jag valde att stanna hemma. Är lite smått sned på dom båda så känner att jag behöver vara ifred, det varvar ned bara jag får vara ifred, tog dock inte lång stund innan sambon ringer och gnäller över ekonomin i telen. Vi kom överens om 2000 spänn till mat, var o handlade för 700-800 på willys, och nu sitter han o e as irreterad för vi har över 2000 kr kvar och gnäller att vi ska kunna äta oxå.

japp... ibland förstår jag mig inte på min sambo alls. Kylen är full, vi har över 2000 kvar som ska gå till mat (I min mening) och ändå gnäller han att vi inte kommer klara oss hela månaden om vi har såhär lite?

När jag bodde själv fyllde JAG kylen för bara mig på lite över 500 och sedan ev 200-500 sparas om ngt man behöver köpa hem o jag klarade mig GALANT. Fick tom pengar över då jag gör som honom äter hos en släkting en gång i veckan för då brukar man få hem en matlåda vare sig man vill eller ej.

Aja... det löser sig förhoppningsvis....

Ska vika tvätt o annat idag. Göra annat innan jag smäller till mina grannar som inte fattar hur man för sig i en lägenhet.... Hoppar dom när de går? möblerar dom om STORA möbler 2-3 ggr i timmen? OCH VARFÖR springer en 16 åring runt i cirklar i i rummet ovanför o skriker "AAAAAAAAAAAAAAAAH" ? Spelar han wow och har förlorat sin mänsklighet?

Det är många frågor.... But please.... SHUT UP!!!!    

Av mixi - 19 februari 2012 18:37

Tar en paus från städandet och lyssnar på lite musik. Är lite seg (kanske ska säga lat istället haha) för kommer inte riktigt igång, men har plockat massa skräp, dammsugit och dammat. Skall ta och diska o sortera lite mer tänkte jag. Sen måste badrummet putsas upp. När sambon rakar sig så tar han inte och gör rent o handfatet så ser ganska nasty ut.

>.< Karlar.

Men det lär bli fint i slutändan!

Är helt shockad av mig själv att jg inte rökt ännu men känner att mitt humör börjar tryta så skall gå och tända en giftpinne nu.

Peace. 

Av mixi - 19 februari 2012 17:30

Då skall man städa och ha sig inför morgondagen. Då familjen kommer över och firar min födelsedag i efterskott. Det skall bli mysigt! Saknat dom en massa! 

Nu väntar jag bara på att bästa polarna skall komma förbi ^^ Och på tisdag börjar man nya jobbet vilket e pirrigt. 

Ligger i sängen och har katten här bredvid mig, vilket gör att jag skulle vilja ligga kvar o se mer serier men detta måste göras annars blir det så mycket imorn. OCH DET orkar vi inte.

Men men, lika bra o dra igång så har man det gjort så kan man komma o lägga sig här sen :)

Av mixi - 19 februari 2012 15:35

Detta är den senaste serien jag börjat se på. Den e riktigt bra faktist! Fast ni som ej gillar att se The Paranormal ska nog inte se denna tycker jag. Det handlar om det oförklarliga medans dom e på jakt efter Dr Emmet som försvunnit i amazonas jungeln. Medans deras jakt efter ledtrådar på var han har försvunnit händer en massa hemska upplevelser på vägen. Ja... Det har endast kommit ut tre avsnitt så länge så vill ni se den ta en titt tycker jag! Men pallar ni inte med spöken o mörker o folk som blir nedgrävda osv titta inte på denna. Jag har t.o.m svårt o se sånna här ibland men jag blundar eller tittar mellan fingrarna haha. (Fegis jag e).

Give it a try tycker jag! 

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards