mixi

Alla inlägg under oktober 2015

Av mixi - 18 oktober 2015 10:34

 

Dags att göra lite lunch och sen vila :)

Av mixi - 18 oktober 2015 08:41

 

Igår gick jag igenom en gammal klassiker "Totoro" för att dubbelkolla att det inte va något som skulle uppfattas som "läskigt" av min två åring. Finns inget precis som jag minns och den e så himla mysig!
Dock Har jag den bara i engelskt eller japanskt tal så hon ser den på engelska.

Så nu sitter vi här på morgonkvisten, efter fruskost och se på filmen och hon är helt fängslad! Så får se hur länge det håller i sig hehe. 

Allmänt · Anime · Bebis. · Film · Tv
Av mixi - 17 oktober 2015 18:25

 

På tisdag ska de små ha maskerad och jag kom på att jag höll ju på med en cape till henne så tänkte göra henne till ngn form av superhjälte, Ska man göra en unik en eller ngn som redan finns? Huvudsaken är ju att hon blir glad och nöjd. 
Så svårt! Men fårse, ska fortsätta ikväll med capen och se hur den blir och utgå från det sen =)

Av mixi - 17 oktober 2015 09:34

 

Dags att göra rent fästningen så man kan slappa med den tanken iaf i typ en timma innan ungen röjjer haha. Ska börja göra lunch runt 11 så man hinner en del iaf. har iag gjort rent diskbänken och slängt in tvätt.

Nu är det bara att göra resten. 

Får se vad vi hittar på för bus sen! =D

Av mixi - 17 oktober 2015 09:00

Jag HATAR när jag spelar spel och kanske precis börjat komma in i det och fått känsla för spelet,

så är spelet SLUT! Nu talar jag först o främst för typ Hidden object games som jag brukar spela typ när jag vet att dottern sover dåligt och vaknar till och från, då sätter jag mig inte med ett av mina rollspel utan ett HOG spel istället. 

Och VISSA kan vara riktigt bra! Ritade med känsla och en bra story, och det är dom jävla spelen som driver mig galen, när man väl komemr in i det och inte kan sluta då är det slut och man har klarat ut spelet....

retar upp mig varje gång...


 

Av mixi - 17 oktober 2015 08:40

 
Idag blev det lite variation på frukosten, ganska less på gröt o ägg...
Så det blev Amerikanska pannkakor istället! Aldrig gjort innan men de blev faktist goda!

Detta är receptet:

1 ägg
2,5 dl Vetemjöl

2 dl mjölk ( en halv dl till om du tycker att smeten blir för seg)
2 matskedar Socker
2 Teskedar Bakpulver
2matskedar smält smör
Lite salt


Blanda alla torrvaror först och sedan häll i resterande. Stek sedan på ca 1 min och när du ser det börjar bildas bubblor på ytan kan du vända. 

På mina tycker jag det räckte med lite florsocker och en liten klick sylt, men många har smör eller annat på :) Gäller att hitta vad man gillar. Enjoy!

Av mixi - 16 oktober 2015 17:41

 

Min kära dotter är på ingång med tre års trotsen sen ca över 2 veckor tillbaka och HERRE MIN JESUS!

Det slåss, skriks, nyps, sparkas, gråts och sammanbrott ej utav denna värld....

Och jag tyckte hennes trots innan va "jobbig" då hon har en liten diva personlighet, men oj oj så fel jag hade.

Det enda jaghar att se fram imot är att den går över... frågan är bara när haha. XD
Vill ha min lilla gosboll tillbaka!

Av mixi - 16 oktober 2015 11:30

     
Hösten är otroligt vacker håller ni inte med? 
Massor av färger, mysfaktor och en del mystik. För det e inte riktigt mörkt ännu men det är inte längre riktigt ljust heller med. 
Skogen ser förtrollad ut och träden längst gatorna och broarna ser ut som från någon film! 
Blir nog att mysa ikväll under en filt och massa ljus ikväll!

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards