mixi

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av mixi - 18 oktober 2015 21:35

   
(slänger in en gammal bild hehe)
Många tankar som forsar i skallen, små barn som blir våldtagna, folk som svälter och lider, ect ect ect.
Jag sitter och har mina saker som är pronto att göra som jag önskar vore borta.
Vill vara någon annanstanns än var jag är, bara ta mitt lilla troll och flytta till en ny ort och börja om från start.

En bättre start.

Men ibland är det inte alltid som man tänkt sig och man blir lite nedstämd. Sen när man läser om barn i ens dotters ålder som blir våldtagna då blir man helt förstörd.

Hur kan man ge sig på ett barn? Ett oskyldigt litet barn? Och hur kan man tro att DESSA personer kan rehabiliteras? De borde hugga av delar och låsa in dom på obestämd tid.
Jag har INGEN förståelse eller medlidande för dom för fem öre. Oavsett vad någon skulle försöka säga. Aldrig haft och kommer aldrig ha det heller. Inte bara för jag har barn, har tyckt detta alltid. 

Barn är oskyldiga och vet inte hur välrden fungerar, dom ser vuxna människor som en typ av trygghet hur världen är. Och så kommer dessa skräp människor och förstör all oskyldighet på ett ögonblick. 
Nej fy fan.....

Av mixi - 18 oktober 2015 10:34

 

Dags att göra lite lunch och sen vila :)

Av mixi - 18 oktober 2015 08:41

 

Igår gick jag igenom en gammal klassiker "Totoro" för att dubbelkolla att det inte va något som skulle uppfattas som "läskigt" av min två åring. Finns inget precis som jag minns och den e så himla mysig!
Dock Har jag den bara i engelskt eller japanskt tal så hon ser den på engelska.

Så nu sitter vi här på morgonkvisten, efter fruskost och se på filmen och hon är helt fängslad! Så får se hur länge det håller i sig hehe. 

Allmänt · Anime · Bebis. · Film · Tv

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards