mixi

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av mixi - 16 januari 2013 00:22

Suttit och kollat runt på olika saker till bebis. Bland annat har jag hittat en sängmobil till bebis som min kille kunde komma överens om. Helt ok, visst jag hittade inte riktigt vad jag ville "ha" och sen så är dom så sjukligt dyra av ngn sjuk anledning? Nästan 1000 kr för en sak som ska hänga ovanför en spjälsäng som har lite tyg?

Aja nu har man sett nästan allt tror jag....

Men denna har iaf vi spanat in o funderar på att införskaffa faktist:

 

Den e söt o ganska naturlig om det skulle bli så att Clara ev får ett syskon till världen, man vet inte hur framtiden ser ut. Men just nu räcker det med henne haha.

Därför jag väljer att köpa saker som funkar till oavsett kön, sängkläder och annat. Det ända e väl vissa klädesplagg som inte går till båda, nej jag vill iaf inte klä min son i rosa (det får han bestämma sen själv när han kan väl klä sig), eller min dotter i massa blått.... Så länge JAG klär dom får dom ha det jag bestämmer, vissa e så hyper på att tjejjer ska ha rosa och killar blått, visst jag tkr att det inget gör att det är så men jag skulle samtidigt inte neka mitt barn om t.ex Clara skulle vilja leka med bilar eller vartannat... Hon utvecklar sitt intresse för saker och tycke för vad hon gillar och det tänker inte jag blanda mig i.

Men väljer jag som förälder att köpa något som jag anser är "tjejjigt" till henne som är t.ex en rosa prinsess klänning då gör jag det och vill gärna slippa höra om jävla jämnställdhets gnäll hit o dit. 

Och det där jävla ordet HEN e så irreterande att höra! Det va någon som helt enkelt inte orkade skriva HON HAN DEN ect utav lathet och valde att beskriva det som ett jämnställdhetsord, vem fan bryr sig?

Men men, nu ska man inte gnälla för mkt haha. 

Ska ta och mysa med killen lite o se på när han spelar. 

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards