mixi

Alla inlägg den 23 december 2013

Av mixi - 23 december 2013 14:56

Alltid lika härligt när ens barn vägrar sova.... Speciellt när denne är väldigt trött.
Dottern fick feber igår till stor sannolikhet pgr av hennes nya huggtänder som kommit, aj säger jag.
Men hon har dragit till att även om hon är trött sover hon inte färdigt vilket är väldigt jobbigt från o till då jag vet hon behöver sova och kommer då bli en gladare liten människa och ha mer ork till bus men hon vägrar. Hellre kliar hon sig i ögonen och tar till alla knep för att inte sov längre än max 40 min och det är om jag har tur.
Men men, det bättrar sig nog.

Då min dotter tar 50/50 och delar upp det hon lär sig så vet man aldrig vad det är nästa sak som hon gör. Nydligen lärde hon sig att tycka om att ligga på golvet en stund och åla sig runt (tog bara nästan 7 månader haha), då hon hellre velat ställa sig upp och gå med oss. Inte för den saken är borta, hon vill fortfarande 80% av ggrna att vi ska hålla och hon ska få gå och hon har verkligen fått upp farten! Fattas bara balansen sen går hon. Men nu har hon lärt sig:

*Klappa händerna
*Prata - Mamma, Pappa, lala, Nej åh men nej och sen hennes egna lilla språk haha
*Puss - När vi säger "får mamma/pappa en puss" så får vi det

Ja det är roligt att se henne utvecklas! Snart är hon 8 månader och tiden bara rinner iväg. Roligt också att se hon förstår när vi frågar ngt och hon tittar på det eller personen vi nämner. Dom växer fort dom små liven.

Men nu ska jag återgå till att roa henne, hon har miljoner leksaker känns det som på golvet men inget duger så mamma till undsättning! ;D

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards