mixi

Alla inlägg under oktober 2012

Av mixi - 19 oktober 2012 12:49

Pratat med läkare och dom på kvinnokliniken och jag har inget att oroa mig för säger dom så jag får försöka andas ut, men dom ansåg inte jag behövde komma in då man kan blöda vid vissa fall av ansträngning osv... Får ta det lungt...

 

Men magen den har ju vuxit iaf så man ska vara glad =)

Sen skulle jag ju på läkarbesök idag.... Ja det gick ju bra eller inte! 300 Kr på taxi i onödan kan jag säga....

Jag hade fått tid klockan 10 sa hon som bokade in min tid som var en ragata förra veckan för foglossningen...

När jag dyker upp och ska checka in mig säger hon "neeej... Du skulle varit här 9 då hade du en tid vi har inget för dig nu"....

Ursäkta? Jag blev väldigt irreterad och sade klart o tydligt att jag fick tiden 10 på telefon vid bokningen och inte ett enda tal om klockan 9 då hade jag ju infunnit mig här 9!

Fick ett näsvist svar "jaa... man kanske kan höra fel på 9 och 10".

Hade lust att nita hene rakt över disken.... Sen går hon och bokar en ny tid utan att fråga mig nästa vecka och säger att det är då jag får komma dom har ingen tid annars...

Jag ska byta snabbare än kvickt därifrån.... Fy fasen vad arg jag är! 

Så denna helg ska jag spendera med min familj som jag åker ned till..... All luft har gått ur mig dessa två dagar och känner jag måste ha nära o kära...

 

Usch.... Ibland vill man bara bädda ned sig o inte vakna....

Av mixi - 18 oktober 2012 16:52

Dagen började halv 7 med att jag klädde mig, borstade gaddarna och begav mig till jobbet.

Allt rullade på till klockan ett då jag bad en kollega vänta med att jag behövde gå på toa.

Hann inte mer än att sätta mig ned då jag såg att jag blödigt nån gång under morgonen.

Fick världens panik och gick ut och sade att jag måste gå ringa jag kommer tebax.

Ringer MVC (som jag ej får ngt svar), Ringer husläkaren (får en tid två immar senare på telefon), bryter ihop och börjar gråta. Ringer Mamsen och gråter i telefon och är helt panikslagen... Vet inte vart jag ska ta vägen men vill bara HEM! Hem till min familj....

Ringer tillslut 1177 som säger att jag ska gå hem och vila, att stressen och oron plus med tanke på vad jag jobbar med kan det göra saken värre... Det kan vara så att jag bara blödigt lite vilket e vanligt och jag ska tat lungt...

MEN vem kan ta det lungt? Klart jag fick panik än en gång..... Men.... om min hjärtklappning lägger sig ngn gång så ska jag försöka sova.... Men håller på och gråter till och från men vill tänka mitt lilla troll....


 

Snälla lilla troll.... Min ögonsten to be.... Kasta inte in handduken....

Du kommer vara det mest värdefullaste och älskade på denna planet som du inte kan ana bara du ger mig chansen att ge dig allt jag bara kan.

Låt mig få chansen att få vara den bästa mamman till dig jag bara kan bli.

Av mixi - 18 oktober 2012 00:10

I överimorn går jag in i vecka 17 och det känns att man... ja växer...

Visst jag älskar tanken på att mitt lilla knyte, eller trollet som vi namngett plutten, växer därinne och har det varmt och gott och gör sina "volter" och lever loppan. Men samtidigt så gör min deprission och nojja att jag inte kan njuta riktigt av graviditeten som jag borde....

Säert känner alla första föderskor såhär men jag har inte direkt ngn och jämföra mig med.

Plus att jag har svårt o somna på nätterna just nu gör det irreterande då jag skall jobba tidigt.

Men det kommer nog inte bli lättare hahaha, man blir ju större.... Men känner att barnet lägger på sig fett just nu... Har blivit så extra hungrig även om jag för ngn timma sedan åt för tre personer så blir jag lika hungrig igen som jag inte ätit på hela dagen. "Bebis då!" Tänker jag varenda gång   


 

Känns sjukt o titta på gamla bilder av sig själv.... Där var jag normalvikt och hade en form jag var nöjd med. Nu känner man sig som en bubblande massa som man hittar nya ställen som blivit större eller åderbråck (som TACK GODE GUD försvinner efter födseln) och förstås bristning.... Komiska e att bristningen är inte på magen som jag trodde jag skulle få utan tunna på mina innerlår! Men det kanske går att fixa.... Vem ska kolla där? Haha.


Usch innan jag avslutar måste jag bara får ur mig ett av mina hat..... Reklamen på tv med "gummybear".... Jag dör inombords och är jag på gott humör o hör denna så vänder det direkt... Min sambo va t.o.m snabb och byta kanal en dag då han förmodligen såg hatet i ansiktet på mig byggas upp... Jag e så less på den låten så det inte är sant... Och att min kompis dotter sträcklyssnade på denna när hon var yngre hjälpte inte....


Nej nu ska jag försöka sova.... Får se hur jag lyckas. Natti natt!  

Av mixi - 17 oktober 2012 12:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av mixi - 16 oktober 2012 13:58

Ja idag har jag ONT kan jag påstå.... så då sitter man o kollar kläder o annat...

Men fy tusan vad det finns ont om SNYGGA mamma kläder? Varför är allt mysklädesformat?

Visst jag påstår inte man ska klämma in en i korvskinn men iaf sätta lite stil på kläderna?

Bara för man är gravid vill man ju se bra ut. Det är inte så konstigt många fortsätter gå i sina vanliga kläder till bristningsgränsen.... Men men hittade lite snyggt.... Speciellt skor ;)

Iron Fist - Iron Fist RUFF RIDER Peeptoes Rött hos Mylovebasket Iron fist - Iron Fist: Ruff Rider högklackade skor i lila hos Mylovebasket Nelly Shoes - Loella hos Mylovebasket Mama-licious - Logan 3/4 Woven Shirt hos Mylovebasket  - Jacka hos Mylovebasket Asos - ASOS Rib Boyfriend Beanie hos Mylovebasket

Av mixi - 12 oktober 2012 12:12

Jag o väninnan kom iväg till mödra psykologen idag.... Ja jag har ännu svårt för henne men hon är snäll men på något sätt så har jag svårt med henne som person. Och enligt min väninna så låste jag mig det första jag gjorde när vi klev in i rummet. Inget jag gör medveten men hört mer än en gång att jag gör så.

  

Vad ska man igentligen prata om när man sitter där, hon får inte riktigt hum om mig och det gör mig svårt att kunna yttra mig, man märker att hon reagerar på saker jag skrattar åt som hänt mig i mitt förflutna som en vanlig person inte skulle skratta åt men ja det är så jag gör? Vad ska man göra? Gråta? Sådan är inte jag, istället för att vara helt känslokall så försöker jag tala runt det. Men men vi alla är olika.....



Sen försöker jag beställa hem massa papper... För att kunna gå ned i arbetstid måste jag ansöka om massa papper och bland annat läkartid innan jag tar kontakt med min chef. Detta är väldigt svårt o omtumlande för mig då jag vill jobba men jag känner jag kan och orkar inte.... Men får jag detta gjort så blir det nog lättare.

SÅ man börjar nånstanns vilket är skatteverket.

 

Av mixi - 11 oktober 2012 19:39

Ikväll är jag ovanligt trött.... 

Har en kompis här hon spelar Alice in wonderland på mitt xbox och roar sig... Själv har man bosatt sig framför datorn och försöker luska hur man ska slippa ha ont i magen.... Haft i tre dagar nu o e ganska less på det....

Men det e väl d som hör till. Antar jag...

Ska se om det finns ngt vettigt o titta på så ska man ta en dusch sen.


Av mixi - 10 oktober 2012 21:14

Håller på och smälta maten och ser på greys anothomy. Jag tror alltid jag hinner titta ikapp den men ja det gör jag aldrig... Ser så mkt annat men måste snart fixa en extern hard drive och föra över lite serier så jag kan se flera utan att behöva radera gammalt.

Väntar även på att få se säsong två av Face off.

 

Älskade säsong 1 och våran kära svenska tv skippade säsong två och hoppar direkt till säsong tre vilket suger.

Men då har jag lite o glo på ikväll!

Dock är jag lite förbryllad...

Ätit 6 majskolvar och en fjärdedels honungsmelon och är inte jätte mätt utan bara "nja"

SÅ har satt ett stopp nu för att annars kommer inte magen bli glad.... Även om bebisen blir glad över massa gosaker så får man sätta lite stopp nångång oxå.

Ska se klart lite så får se hur pigg man e sen..... Man har ju en tendens o bli trött pågrund av graviditeten...

  Får se hur lång tid det tar innan man somnar, för rätt som d e vägrar hjärnan låta en somna utan man blir pigg...

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards