mixi

Alla inlägg under april 2013

Av mixi - 10 april 2013 23:10

 

Aj aj aj aj aj !

Har haft så redigt ont idag så det går inte att beskriva... Har promenerat till och från min kurator (som inte alls är långt borta) men det tog mig en timma dit o en timma hem.... Fy fan smärtan jag hade efter reedan 20 min va obeskriverlig... Om ni väntar barn o inte åkt på foglossning säger jag bara:

WOHO! Va skönt! Hoppas du slipper!
Men om du din stackare åkt på eländet lider jag med dig som bara den... 

Imorn ska jag till frugan och umgås lite om jag inte har så sjuuuukt ont fortfarande... Har knappt kunnat röra mig i lägenheten. Plus lillloppan därinne håller ju på o då förstärks smärtan så... ja.... AJ.


Ska bli skönt när hon kommer! Även om jag har ont efteråt o tar ett tag för foglossningen att "försvinna" så har jag ngt annat att tänka på.   


Nej nu ska jag fokusera på o lägga mig! Natti!

Av mixi - 10 april 2013 13:10

Blev ganska irreterad när jag läste aftonbladet idag....

Fanns en inslag i Wendela där dom gjorde ett test genom att försöka provocera fram att se hur långt det gick innan folk sade till att hennes barn störde och uppförde sig på ett oacceptabelt sätt. 

Observera att FOLK skulle säga till om detta....

Sedan att en reporter hade skrivit ett "repotage" om att folk ska antingen vara tysta eller att dom inte får klaga om dom inte säger till att dom störs FÖR att ursäkten sen efter en flitig kommentator hade ställt henne mot väggen va att "ja men man kanske inte är där och då är det faktist upp till dom som störs av det".

Jaha?

Vart skulle du vara då da?

Gått in på ett fik, dumpat ungen o dragit iväg på en promenad?

Är inte du lite dum i huvudet? Seriöst?


DU har satt barnet till världen, DU har ansvar för ditt barns agerande! 

Den dagen min dotter föds tänker inte jag sitta och skita i om hon nu skulle bete sig på ett oacceptabelt sätt för att sedan FÖRVÄNTA MIG att allmänheten runt omkring ska sköta ansvaret för diciplinen?

Är jag på ett fik t.ex o hon inte kan uppföra sig då är det bara att först tillrättavisa o funkar inte det så är det bara o gå! Finns fler än jag som är betalade gäster och dom har inte betalat för skrik o bråk och vad nu annat som kan bjudas på när föräldrar skiter i att ta ansvar... 

Fick inte du proper diciplin som barn själv? Jag fick lära mig tidigt vad som va acceptabelt beteende och inte och lyssnade jag inte fick jag konsekvenser av det... 


Vet inte HUR många ggr jag blivit skogstokig när jag som senast ett par månader sen stod i en klädbutik och skulle köpa en tröjja till en kompis, har man foglossning så är inte det så kul och stå i längre perioder vilket jag hade gjort vid det laget då det va strul med kort maskinen...

Men DÄR fanns det en morsa som bokstavligen lät sin son springa o klättra och ja heeela slanten.... 

Ena hennes barn hade hennes mamma gått ut med för den ungen va på riiiiktigt dåligt humör o bara skrek o hennes mamma skämdes som tusan... (Förstår henne).

Men grabben klättrade på nyvikta kläder med skor (det va lerigt ute snön hade inte lagt sig utan d va slask), under bord som hade MER kläder, började putta på ett glasskåp med dyra smycken och avslutades med att ungen springer fram o börjar klättra på mig!


ONT som tusan fick jag och jag sa "nej nu får du sluta jag vill inte att du klättrar på mig gå till din mamma istället..." Varpå hon säger denna hagga:
"Naaaw... är du lite rastlös gubben och vill klättra lite ja så kan d vara ibland ramla inte nu...."
HALLÅ LIXOM?!? Jag säger precis ifrån att  JAG  VILL  INTE  HA  DIN  JÄVLA  VILDA  UNGE  KLÄTTRANDES  PÅ  MIG!
Men vem tror ni kommer o tar ungen o ber om ursäkt? HENNES MAMMA! Alltså ungens mormor! 
Jag sa till "du ska inte be om ursäkt det är inte ditt ansvar!" Och satte blicken i mamman som försökte nonchalera och gick... Hon i kassan skrattade lite nervöst och sa att hon tyckte det va bra jag sa ifrån...


Varför skulle jag behöva säga ifrån? Alltså sådant beteende är INTE OK det är lathet i att kunna ta hand om sin unge! SÅ ser jag saken! Och respektlöst mot folk runt om en... Jag hade sjukt ont den dagen efter o min familj undrade vad som hade hänt då jag va halvblek när jag klev ut ur butiken...


Orkar du inte sköta en normal diciplin av ett barn så skaffa inte barn och FRAMFÖRALLT skaffa inte mer än ett då!!!



Gawd...


 

Av mixi - 9 april 2013 18:45

   


Min lilla älskling   

Av mixi - 9 april 2013 18:11

Jag BOKSTAVLIGEN små äcklar min sambo med mina nya kärleksfulla bristningar som nu precis på slutet uppkommit under magen... När han ser dom så säger hans min ALLT... Vilket inte gör en annan så himla glad...

För det första så ser jag dom inte ens... Magen e så pass stor att jag ser inte dessa "stora" bristningar utan att ta bild eller stå framför spegeln o "vinkla" upp magen... Så han tog en bild igår så jag kunde se hur d ser ut.... Jag blev ganska shockad...

Kan påpeka att jag har graviditetsklåda så på nätterna så kliar jag mig o morgonen får jag se ut som att en puma attackerat mig... 

Aja här e bildern:

 

Vackert va? hahaha..... *facepalm*

Av mixi - 7 april 2013 18:58

Som sagt nu kan hon komma närsomhelst...  Började få starkare värkar igår som började faktist redan i fredags men de var alldeles för oregelbundna så en citodon o en bricanyl på det blev det o sen däckade jag....

Sambon ledde mig tydligen till sängen haha... Men här bjuds d på vecka 36+0 bilder från i fredags.

   

Presentation


Följ mitt liv som mamma till min dotter som föddes den 3:e Maj 2013.
För kontakt:
wewe-87@hotmail.com
Instagram: mixilicious87

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Anime

Kategorier

Omröstning

Vad är roligast?
 Anime
 Manga
 Tv-spel
 Dataspel
 Handburna spel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna avtryck

Mammas älskling

Lilypie First Birthday tickers

Ovido - Quiz & Flashcards